Visbiežāk klienti apmeklē banku, lai atjaunotu Smart‑ID. Kā to pašam izdarīt mājās? | Luminor

Katrs ceturtais klients uz bankas klientu apkalpošanas centru dodas, lai uzstādītu vai atjaunotu Smart‑ID lietotni savā viedierīcē, liecina Luminor bankas novērojumi. Savukārt otrs biežākais apmeklējuma iemesls ir konta atvēršana. Taču ne vienmēr ir jādodas uz banku, jo atvērt kontu un pieteikties vai atjaunot Smart‑ID privātpersonas var arī attālināti.

“Pēc novērojumiem klientu apkalpošanas centros redzam, ka teju ceturtdaļa klientu joprojām nāk uz filiāli, lai atjaunotu vai uzstādītu Smart‑ID lietotni. Protams, daļa no tiem ir cilvēki, kuriem nav pieejamas jaunākās tehnoloģijas, tomēr bieži klienti vienkārši nezina vai neprot to izdarīt paši. Pateicoties mūsdienu tehnoloģijām, to ir iespējams izdarīt arī attālināti – izmantojot savu eID karti vai biometrisko identifikāciju, kas ļauj apliecināt savu identitāti, ar viedtālrunī pieejamajām tehnoloģijām nolasot pases vai ID kartes datus un sejas vaibstus. Tādējādi var ietaupīt gan laiku, gan izvairīties no liekas pulcēšanās šobrīd, kad Latvijā strauji izplatās COVID‑19 vīruss. Ja tomēr klientam nav iespēju atjaunot vai uzstādīt Smart‑ID attālināti, aicinām banku apmeklēt tikai ar iepriekšēju pierakstu,” norāda Luminor bankas attīstības vadītāja Baltijā Jekaterina Ziniča.

Viens no vienkāršākajiem un drošākajiem veidiem, kā attālināti izveidot vai atjaunot Smart-ID kontu jaunā ierīcē (telefonā vai planšetdatorā), ir biometriskā identifikācija – ar tās palīdzību lietotne spēj droši apstiprināt lietotāja identitāti, gluži tāpat kā uzrādot dokumentu bankas darbiniekam. Lai to paveiktu, lietotājam jābūt vismaz 18 gadus vecam un nepieciešama pase vai ID karte, kā arī viedtālrunis ar kameru un NFC lasītāju (tehnoloģisks risinājums, kas ļauj tuvu esošām ierīcēm apmainīties ar datiem). Smart-ID lietotne automātiski pārbauda, vai ierīcē ir pieejams NFC atbalsts, un, ja tāda nav, tad biometriskā identifikācija kā konta autentificēšanas iespēja nemaz netiks piedāvāta. Izmantojot biometrisko identificēšanos, vien dažu minūšu laikā viedtālrunī iespējams uzstādīt arī Smart-ID pilno versiju jeb kvalificētu elektronisko parakstu (QES), kas paredzēts ne tikai, lai pieslēgtos internetbankai, bet darbosies arī kā elektroniskais paraksts. Tas noderēs, slēdzot līgumus, parakstot iesniegumus vai citus dokumentus. Turklāt ar šādu elektronisko parakstu iespējams kļūt par Luminor bankas klientu arī attālināti. 

Lai attālināti atvērtu kontu Luminor bankā, jaunajam klientam nepieciešama ierīce ar interneta pieslēgumu (telefons, planšetdators vai dators), elektroniskais paraksts un 10-15 minūtes laika. Vispirms ir jāaizpilda anketa ar informāciju par sevi, konta atvēršanas mērķi un citiem jautājumiem, ko paredz normatīvie akti, un jāveic videozvans ar bankas darbinieku. Pēc tam klients saņems visus dokumentus attālinātai parakstīšanai ar Dokobit platformas starpniecību, kas ir droši un klientam bez maksas. Pēc sekmīgas formalitāšu nokārtošanas tiks aktivizēts jaunā klienta konts un internetbanka, kā arī pa pastu tiks nosūtīta maksājumu karte. Luminor dati liecina, ka pēdējo divu nedēļu laikā klientu interese par šo iespēju ir ievērojami pieaugusi – 35-40% no visiem jaunajiem Luminor klientiem Baltijā izvēlējušies kļūt par bankas klientiem attālināti, neapmeklējot klientu apkalpošanas centru. 

“Mūsdienu tehnoloģijas ir lielisks instruments, kas ļauj bankas pakalpojumus padarīt klientiem ērtākus un pieejamus arī no mājām. Šobrīd lielākā daļa bankas pakalpojumu ir pieejami attālināti, tāpēc aicinām klientus tos izmantot, tā vienlaikus gan ietaupot savu laiku, gan izvairoties no publisku vietu apmeklēšanas,” saka J. Ziniča.

Detalizēta pamācība, kā izmantot biometrisko identificēšanos, pieejama šeit.