Sākot no 2017. gada 1. aprīļa, kodu kartēm ir ieviests papildu drošības kods, kas SMS veidā bez maksas tiek nosūtīts uz Tavu tālruni. SMS ties norādīts gan 5 ciparu kods, kas būs derīgs konkrētā maksājuma vai darbības internetbankā apstiprināšanai 10 minūtes no tā izsūtīšanas brīža, gan arī maksājuma summa (vairāku maksājumu gadījumā to kopsumma).
Izmaiņas uz kodu kalkulatoriem neattiecas - tos varat izmantot kā līdz šim. Ja bieži atrodaties ārzemēs un esat pieredzējuši īsziņu aizkavēšanos, tad kodu kartes alternatīva ir viens no kodu kalkulatoriem Digipass GO3 vai Digipass DP270.
SMS kods jāievada apstiprinot:
SMS kodu saņemšanas tālruni var uzstādīt internetbankas sadaļā Uzstādījumi > Internetbankas uzstādījumi > Mani uzstādījumi > SMS koda/paroles atjaunošanas uzstādījumi.
Papildus SMS kodam Tu vari uzstādīt arī e-pasta adresi vai citu tālruņa numuru, kas tiks izmantots SMS koda tālruņa maiņai internetbankā, lai, mainot SMS koda numuru, nebūtu jādodas uz filiāli.
Tā kā mūsu datubāzē ir pieejama Tava kontaktinformācija, tad Tavs kontakttālrunis tiks norādīts kā tālrunis SMS koda saņemšanai. Ja numurs nav mainījies, tad varēsi to vienkārši apstiprināt, ieejot iznirstošajā logā par SMS koda kontaktinformāciju, kas tiks rādīts, ieejot internetbankā. Kā alternatīva šī SMS koda saņemšanas numura maiņai tiks izmantota Tava e-pasta adrese. Gadījumā, ja kontaktinformācija nebūs korekta, to varēsi nomainīt internetbankā. Ja nebūs pareizs ne tālrunis, ne e-pasts, tos varēsi precizēt jebkurā filiālē.
SMS kodu saņemšanai var izmantot gan Latvijas, gan ārzemju operatoru mobilo tālruņu numurus.
SMS kods tiek nosūtīts, tiklīdz maksājumā nospiedīsi pogu “Maksāt”. Tomēr, ja īsziņu nesaņem minūtes laikā kopš šī brīža, vari nospiest pogu “Labot”, atgriežoties maksājuma rediģēšanas solī, un nospiest “Maksāt” atkārtoti. Visi par konkrēto maksājumu (nemainot saņēmēju un summu) nosūtītie kodi būs derīgi 10 minūtes kopš saņemšanas brīža.
Ja tomēr neviena no īsziņām nav saņemta, visticamāk, tas ir saistīts ar mobilā tīkla operatora pakalpojumiem vai pašu mobilo tālruni. Lūdzam šajā gadījumā sazināties ar mobilā tīkla operatoru un precizēt informāciju. SMS var aizkavēties, arī atrodoties ārzemēs vai operatora tīkla pārslodzes gadījumā. Turklāt arī tālrunī var būt nepareizi SMS iestatījumi vai nepietiekama atmiņa (limits) īsziņām.
Lai padarītu maksājumu veikšanu biežākajiem saņēmējiem ērtāku, Tev ir iespēja izveidot saņēmēju Balto sarakstu internetbankas sadaļā Uzstādījumi > Saglabātie saņēmēji. Vienreiz apstiprinot šo sarakstu ar SMS kodu, turpmāk, veicot maksājumus šiem saņēmējiem, nebūs jāievada papildu SMS kods. Sarakstam vari pievienot neierobežotu daudzumu saņēmēju.
Katrs SMS kods der tikai konkrēta darījuma apstiprināšanai internetbankā. Lai par to pārliecinātos, apstiprinot maksājumus, papildus īsziņā būs norādīta arī maksājuma summa (vai vairāku maksājumu kopsumma). Internetbankā informācija par tālruņa numuru ir noslēpta.
Lielākai drošībai iesakām mobilo tālruni aizsargāt ar papildu atbloķēšanas kodu, kā arī neizpaust trešajām personām, ka šis tālrunis tiek izmantots SMS kodu saņemšanai (internetbankas maksājumu apstiprināšanai).
Bankas darbinieki nekad nezvana un nesūta e-pastus ar lūgumu izpaust Tavus personas vai internetbankas (tai skaitā SMS koda tālruņa) pieejas datus. SMS koda tālruņa maiņa iespējama tikai filiālē vai pēc autorizēšanās internetbankā, saņemot papildu drošības kodu uz Tevis apstiprinātu e-pastu vai citu tālruņa numuru.