Pāriet uz galveno saturu

Mēs izmantojam sīkdatnes, lai padarītu lietošanas pieredzi ērtāku. Piekrīti sīkdatņu izmantošanai!

Luminor Logo
  • Internetbanka
  • EN
  • RU
  • Ikdienas pakalpojumi

    Ikdienas pakalpojumi

    • Kļūt par klientu
    • Maksājumu kartes un komplekti
    • Luminor bērniem
    • Konta atvēršana Ukrainas pilsoņiem
    • Klientu programmas
    • Smart‑ID
    • Internetbanka
    • Mobilā banka
    • Apdrošināšana
    • Maksājumi
    • Klienti par mums
  • Uzkrājumi

    Uzkrājumi

    • Termiņnoguldījums
    • Krājkonts
    • Noguldījumu gada procentu likmes
    • Kalkulators
    • Uzkrājuma veidi bērna nākotnei
    • Uzlabo savu labklājību
    • Pensijas
    • Ieguldījumi
    • Private Banking
    • Sākotnējās izvietošanas
  • Kredīti, līzings

    Kredīti, līzings

    • Hipotekārais kredīts
    • Patēriņa kredīts
    • Mājokļu konsultācijas
    • Ideju centrs
    • Mājokļa remontam un energoefektivitātei
    • Ideju kredīts
    • Kredīts zemes iegādei
    • Hipotekārā kredīta pārkreditēšana
    • Auto kredīts
    • Videi draudzīgu auto kredīts
    • Auto līzings
    • Kalkulatori
  • Uzņēmumiem
  • Internetbanka

    Internetbanka

    • Luminor Internetbanka
    • EN
    • RU
    • Kļūt par klientu
    • Par mums
      • Luminor stāsts
      • Pārvaldība
      • Vadība
      • Finanšu pārskati
      • Ekonomikas apskati
      • Personas datu apstrāde
      • AML
      • FATCA/CRS
      • Svarīga informācija ASV dzīvojošiem klientiem
      • Sūdzības un atsauksmes
      • Korporatīvā sociālā atbildība
      • Investoru attiecības
    • Internetbanka
    • Jaunumi
    • Klientu apkalpošanas centru tīkls un bankomāti
    • Cenrādis
      • Cenrādis privātpersonām
      • Cenrādis uzņēmumiem
      • Cenrāža arhīvs
    • Private Banking
    • Noteikumi
    • Jautājumi un atbildes
    • Pieteikumu formas
    • Valūtu kursi
    • Karjera
    • Open Banking
  • Luminor Internetbanka
Klientu atbalsts
Kontakti
  • Sākums
  • 6 svarīgākie nosacījumi ērtām un izdevīgām e‑veikala piegādēm

6 svarīgākie nosacījumi ērtām un izdevīgām e‑veikala piegādēm

Turpinot rakstu sēriju par veiksmīga e‑veikala izveidi, svarīgi apskatīt arī preču piegādes jautājumu. Ātri saņemta prece ideālā stāvoklī var veicināt ne tikai pozitīvu atsauksmju saņemšanu, bet arī atkārtotus pirkumus. Kā padarīt šo servisu ērtu un izdevīgu ne tikai klientam, bet arī uzņēmējam?

Luminor E-komercijas savienojums

Paplašini sava internetveikala iespējas

Uzzini vairāk

Raksts tapis sadarbībā ar preču piegādes uzņēmumu DPD Latvija.
 
1. Pirms lēmuma pieņemšanas izvērtē situāciju
Pirms lēmuma pieņemšanas par to, kā sakārtot piegāžu jautājumu, jāizvērtē biznesa modelis, definētā mērķauditorija, tās atrašanās vieta un daudzi citi aspekti. Šobrīd pastāv vairākas sūtījumu piegādes iespējas:

  • Kurjerpiegāde uz mājām;
  • Piegāde uz “pakomātiem”, piemēram, DPD Paku Skapjiem;
  • Sūtījumi pa pastu;
  • Izņemšana veikalā.

DPD Latvija pārstāvji piebilst: “Klienti ļoti augstu novērtē izvēles iespējas piegādēm, tāpēc e‑veikalam nevajadzētu pieņemt lēmumu klienta vietā, bet dot iespēju izvēlēties ērtāko sūtījuma saņemšanas veidu. Biežākās kļūdas, ko e‑veikali pieļauj saistībā ar piegādēm, ir izvēle par labu tikai vienai piegādes opcijai vai pārāk daudz piegādes opciju ar visiem iespējamiem sadarbības partneriem.”
 

 
2. Definē skaidrus piegādes cenas nosacījumus

Noteikti jāparūpējas par to, lai visā iepirkšanās laikā klientam būtu uzreiz saprotams, kādas būs piegādes izmaksas, neatkarīgi no izvēlētās cenu politikas:

  • Bezmaksas piegāde klientiem patiks visvairāk, taču tirgotājam jārēķinās, ka par piegādi būs jāmaksā pašam. 
  • Viena konkrēta cena par jebkuru pasūtījumu ir vienkāršāk saprotama, taču var būt neizdevīga lietotājiem, kas vēlas iegādāties tikai vienu, lētāku preci.
  • Iespējams noteikt arī mainīgas izmaksas, piemēram, atkarībā no svara, izmēra, daudzuma, cenas utt.
  • Vari arī kombinēt variantus, piemēram, noteikt bezmaksas piegādi, ja pasūtījums pārsniedz konkrētu summu. 

“Ir svarīgi, lai tiek norādīta pilna informācija par piegādes izmaksām pirms pasūtījuma veikšanas. E‑veikali bieži sastopas ar situāciju, ka klienti pārtrauc pasūtījuma veikšanu tieši maksāšanas posmā, jo tikai beigās tiek uzrādītas piegādes izmaksas,” pieredzē dalās DPD Latvija.
 
 
3. Definē skaidrus atpakaļ sūtīšanas nosacījumus: 

Klienti novērtēs ilgtermiņā pretimnākšanu attiecībā uz preču sūtīšanu atpakaļ – vai tā būtu preces apmaiņa vai naudas atmaksa. Arī šeit būtiski ir noteikt skaidrus un klientam saprotamus preču atpakaļ sūtīšanas nosacījumus, laikus, cenas utt.
 
DPD Latvija paredz, ka jau pavisam drīz arī Latvijā vispārpieņemta kļūs Eiropas prakse, kad klientiem tiek sniegta iespēja bez maksas atsūtīt atpakaļ iegādāto preci. Potenciālajiem klientiem, kuri šaubās par pirkumu, šāda iespēja bieži kalpo kā galvenais arguments pirkumu tomēr veikt.
 
4. Sakārto piegādes procesus arī uzņēmuma iekšienē

Lai piegādes noritētu veiksmīgi, jāizvēlas ne tikai labākie partneri, bet šie procesi jāsakārto arī uzņēmuma iekšienē. Tādējādi ne tikai klienti būs ieguvēji, bet arī tavs uzņēmums darbosies daudz efektīvāk. Noteikti uzmanība jāpievērš tādiem faktoriem kā:

  • Komanda – kuri darbinieki būs atbildīgi par piegādēm.
  • Process – skaidri definēts un efektīvs darbību saraksts, kā notiek preču nosūtīšana un saņemšana atpakaļ.

Bieži vien nekvalitatīvi veikta piegāde – kavēta vai vienkārši pavirša – var sarūgtināt lietotāju, tāpēc atkārtots pirkums tavā e‑veikalā netiks veikts.
 

 
5. Iekļauj piegādi kopējā pārdošanas stratēģijā

Preču piegāde lielākā vai mazākā apmērā veido uzņēmumam izmaksas, taču, rīkojoties gudri, to var izmantot arī kā papildu pārdošanas rīku un sasniegt daudzus mērķus:

  • Palielināt pirkumu skaitu, piedāvājot klientam īpaši zemas piegādes cenas un izdevīgus noteikumus.
  • Palielināt pirkumu summu, ieviešot paziņojumus, kas lietotājam parāda, kāda summa pietrūkst līdz lētākas vai bezmaksas piegādes saņemšanai.
  • Paplašināt auditoriju, nosakot plašākas preču piegādes robežas.
  • Samazināt izmaksas, meklējot labākos sadarbības partneru piedāvājumus.
  • Veicināt atkārtotus pirkumus, parūpējoties par patīkamu preces iesaiņojumu, personalizētu ziņojumu pircējam un pat bezmaksas dāvanu vai “paraudziņu”.

6. Pastāvīgi kontrolē kvalitāti

Pastāvīga kvalitātes kontrole ļaus nodrošināt, ka preces patiešām nonāk pie pircējiem laicīgi un vislabākajā stāvoklī.
 
Piemēram, DPD Latvija ar vislielāko rūpību gādā par to, lai sūtījums piegādes laikā netiktu sabojāts, tāpēc vienmēr iepako preces atbilstoši striktiem norādījumiem, piemēram, kastēm jābūt triecienizturīgām, prece kastē nedrīkst kustēties, trausli priekšmeti tiek jāiepako burbuļplēvē u.c.
 
Pārliecinies, vai piegādes noris veiksmīgi – pārbaudi gan personīgi, gan papildus aicini arī klientus atstāt atsauksmes īpaši šim mērķim paredzētā e‑veikalā sadaļā.

Ekspertu viedoklis un ieteikumi par tev svarīgām tēmām

  • Private banking
  • Valūtu kursi
  • Noteikumi
  • Kontakti
  • Ētikas kodekss
  • Anti-Money Laundering, international sanctions
  • FATCA/CRS
  • Cenrādis
  • Jautājumi un atbildes
  • Krāpšanas novēršana
  • Sūdzības un atsauksmes
  • Runā atklāti
  • Mārketinga piekrišanas
  • Sīkdatnes
  • Ilgtspēja
  • Piekļūstamība

Klientu atbalsts +371 67 17 1880
(darba dienās 08.00 - 20.00)
Kartes bloķēšana 24/7/365

Maksa par zvanu ir atkarīga no tava operatora noteiktajiem tarifiem.
© 2025. Luminor Bank AS