Uzņēmuma datu pārcelšana | Luminor

Izmaiņas attieksies tikai uz uzņēmumiem, kuriem ir konti ar burtiem NDEA to numuros un Luminor|Nordea internetbankas lietotājiem.

Kādēļ notiek šīs izmaiņas?

Divas bankas ir apvienojušās un izveidots Luminor. Mūsu nākamais solis ir izmantot vienotu platformu - mainot iepriekš izmantotās sistēmas un pārceļot visus klientu datus uz vienotu sistēmu.

Kā tas ietekmēs uzņēmumu?

Pēc veiksmīgas uzņēmuma datu pārcelšanas, par kuras datumu mēs paziņosim atsevišķā vēstulē:

  • Katra Maestro Business un Mastercard Business Debit karte būs aizvietota ar jaunu maksājumu karti – Luminor Visa Business Debit. Katru aizvietoto karti nosūtīsim uzņēmumam laicīgi pirms datu pārcelšanas, Izmantot jauno karti varēs tikai pēc datu pārcelšanas datuma, līdz tam tā būs bloķēta un jāizmanto esošā karte.
  • Uzņēmumam būs jauni konta numuri. Informāciju par jaunajiem konta numuriem nosūtīsim uzņēmumam internetbankas ziņojumā, e-pasta vai pasta vēstulē. Visus naudas līdzekļus, aizdevumus un citus produktus automātiski pārcelsim no uzņēmuma esošajiem uz jaunajiem konta numuriem datu pārcelšanas naktī. Paziņo uzņēmuma jaunos konta numurus sadarbības partneriem un pārējiem, no kuriem saņem pārskaitījumus.
  • Uzņēmumam turpmāk būs Luminor|DNB internetbanka. Lai tai varētu piekļūt, uzņēmuma pārstāvim jāizmanto:
    - esošais privātais ieejas vārds jeb klienta numurs (ja tas mainīsies, informēsim lietotāju laicīgi);
    - Smart-ID lietotne (dažiem uzņēmumiem – saņemtais Luminor|DNB kodu kalkulators).

Lasi šeit kā pirmo reizi tai pieslēgties. Iepazīsties arī ar ieteikumiem Luminor|DNB internetbankas ērtākai lietošanai pēc datu pārcelšanas.

Kā sagatavoties pārmaiņām?

2 mēnešus pirms

2 mēnešus pirms

Atjauno uzņēmuma kontaktinformāciju.
Izlasi ziņu no mums uzņēmuma internetbankā vai e-pastā.
Nosūtīsim informāciju par precīzu uzņēmuma datu pārcelšanu un kā tai var sagatavoties. 

2 – 3 nedēļas pirms

2 – 3 nedēļas pirms

Uzņēmums saņems jaunās maksājumu kartes. Atgādini karšu lietotājiem ielikt karti makā uzreiz, lai tā būtu pieejama pārcelšanas naktī, līdz tam tā ir bloķēta.
Atgādini internetbankas lietotājiem aktivizēt Smart-ID un pieslēgties Luminor|DNB internetbankai.

Datu pārcelšanas nakts

Datu pārcelšanas nakts

Ja nepieciešams, savlaicīgi veic maksājumus un nodrošinies ar skaidru naudu. 
Datu pārcelšanas laikā būs brīdis, kad piekļuve kontiem un maksājumu kartēm nebūs iespējama.

Pēc datu pārcelšanas

Pēc datu pārcelšanas

Izmanto jaunās maksājumu kartes.
Pieslēdzies Luminor|DNB internetbankai ar Smart-ID vai nosūtīto Luminor|DNB kodu kalkulatoru.
Paziņo uzņēmuma jaunos konta numurus sadarbības partneriem.


Galvenās izmaiņas

Norēķinu konti un krājkonti



Katram uzņēmuma konta numuram, kurā ir burti NDEA, mainīsies pirmie astoņi simboli. Jaunos kontus varēsi izmantot tikai pēc pārcelšanas nakts. Līdz tam tie ir bloķēti un ienākošos pārskaitījumus atgriezīs sūtītājam

  • Jaunos konta numurus nosūtīsim uzņēmumam aptuveni trīs nedēļas pirms uzņēmuma datu pārcelšanas, kā arī tos varēs redzēt Luminor|DNB internetbankā.
  • Datu pārcelšanas naktī uz jauno kontu mēs pārskaitīsim arī tā naudas atlikumu.
  • Ja uzņēmums veic vai saņem starptautiskos maksājumus, turpmāk rekvizītos jāizmanto jauno SWIFT/BIC kodu – RIKOLV2X, kā arī jaunās korespondentbankas RIKO kontu īpašniekiem.
  • Nemainās Luminor Bank AS Latvijas filiāles rekvizīti.
  • Ja trīs mēnešu laikā pēc datu pārcelšanas brīža saņemsim maksājumu, kurā norādīts uzņēmuma iepriekšējais konta numurs, to automātiski labosim, un naudu uzņēmums saņems savā jaunajā kontā nākamajā darba dienā. Savukārt, pēc šī termiņa beigām maksājumu ar iepriekšējo konta numuru sistēma automātiski noraidīs un nosūtīs atpakaļ maksātājam.
  • Informē partnerus par jaunajiem rekvizītiem. Aicinām izmantot internetbankas funkciju nosūtīt rekvizītus uz partnera e-pastu. Funkciju atradīsi sadaļā “Konti un kartes” / “Mani konti”. Izvēlies kontu un spied “Sūtīt rekvizītus”, instrukcija. Ja izmanto POS terminālus, tai skaitā karšu pieņemšanu internetā, par jaunajiem rekvizītiem informē arī šos partnerus. 
  • Ņem vērā, ka kontā naudu varēs saņemt tikai pēc datu pārcelšanas nakts, līdz tam tas ir bloķēts. Ja kāds uzņēmumam pārskaitīs naudu līdz pārcelšanas naktij, tā tiks atgriezta sūtītājam un to nesaņemsi. Tāpat līdz pārcelšanas naktij vēl nevarēs veikt šo kontu papildināšanu bankomātā.
  • Piesaki izmaksu no krājkonta rakstot ziņojumu internetbankā. Izvēlies “Jauns iesniegums” / “Iesniegums no parauga” / “Izmaksa no krājkonta”, instrukcija
  • Turpmāk konta izrakstus aicinām saņemt Luminor|DNB internetbankā bez maksas. Tos pa pastu vairs nesūtīsim.
  • Luminor|DNB internetbankā varēsi sagatavot konta izrakstus par periodu no 01.01.2016.
    - To var izdarīt sadaļā “Konti un Kartes” / “Konta pārskats”, norādot vēlamo izraksta periodu attiecīgajam kontam.
    - Lai sagatavotu konta izrakstu par darījumiem pirms 01.01.2016. vai elektroniski parakstītu konta izrakstu, raksti ziņojumu Luminor|DNB internetbankā. Norādi kontu, vēlamo periodu un e-pasta adresi, uz kuru to sūtīt. Instrukcija šeit.
  • Atgādinām, ka datu pārcelšanās laikā, nevarēsi piekļūt uzņēmuma kontiem un maksājumu kartēm. Neieplāno darījumus sākot no iepriekšējās dienas plkst. 20.00 līdz nākamā rīta 9.00.
  • Ņem vērā, ka gadījumos, ja norēķinu kontā vismaz 6 mēnešu laikā nebūs veikti ienākošie un izejošie darījumi, konts tiks bloķēts (saskaņā ar Kontu noteikumiem).
  • Ja uzņēmumam jau ir konti, kuru numurā ir burti RIKO:
    - Luminor|Nordea internetbankā esošie produkti un pakalpojumi, kā arī kontu atlikumi būs pieejami vienuviet - Luminor|DNB internetbankā;
    - Izvērtē, kuri pakalpojumi uzņēmumam ir nepieciešami arī pēc datu pārcelšanas. Ja nepieciešams slēgt kādu no esošajiem pakalpojumiem, raksti ziņojumu uzņēmuma Luminor|DNB internetbankā.

Maksājumu kartes


Katras Maestro Business un Mastercard Business Debit vietā uzņēmums saņems jaunu Luminor Visa Business Debit maksājumu karti. Izņēmums – ja karte ir bloķēta apmēram mēnesi pirms datu pārcelšanas, tā netiks aizvietota.

  • Uzņēmums visas jaunās maksājumu kartes saņems apmēram 3 nedēļas pirms datu pārcelšanas. Gadījumā, ja tās nav saņemtas nedēļa pirms datu pārcelšanas datuma, raksti brīvas formas ziņojumu internetbankā. 
  • Aicini kartes lietotāju rūpīgi iepazīties ar vēstuli, ko saņems kopā ar karti. Tajā aprakstīts viss svarīgais, lai sāktu veiksmīgi karti izmantot uzreiz pēc pārcelšanas nakts - t.sk. kā to aktivizēt. Līdz tam jāizmanto esošā karte.
  • Mainās pirkumu un skaidras naudas izņemšanas limiti:
    - limits skaidras naudas izņemšanai 30 dienu periodā noteikts saskaņā ar cenrādi;
    - pirkumu un skaidras naudas izņemšanas diennakts limitus pietuvināsim esošajiem diennakts limitiem, tos nepalielinot.
  • Precīzus pirkumu un skaidras naudas diennakts limitus norādīsim kartes pavadvēstulē, kā arī nosūtīsim uzņēmumam internetbankā, e-pastā vai pasta vēstulē.
  • Uzņēmuma pilnvarotās personas var noskaidrot precīzus uzņēmuma karšu diennakts limitus, arī rakstot brīvas formas ziņojumu Luminor|DNB internetbankā.
  • Skaidras naudas iemaksu varēsi veikt tikai Luminor bankomātos saskaņā ar cenrādi.
  • Maksa par skaidras naudas izņemšanu jebkuras bankas (tostarp bankas Citadele) bankomātos norādīta cenrādī.
  • Ja uzņēmuma karšu lietotāji plāno darījumus, kur nepieciešama kredītkarte, piemēram, auto, viesnīcu rezervācija, avio biļešu iegāde u.tml. darījumi, tad piesaki Visa Business kredītkarti mājaslapas sadaļā Maksājumu kartes.
  • Jaunajā Luminor|DNB internetbankā varēsi pārlūkot visas uzņēmuma kartes – sadaļā “Konti un kartes” / “Manas kartes”.

Internetbanka


Turpmāk uzņēmums visus Luminor pakalpojumus varēs pārvaldīt Luminor|DNB internetbankā. Lietotāji piekļūt tai varēs no savas privātās internetbankas, pārslēdzoties uz uzņēmuma profilu.

Lai piekļūtu Luminor|DNB internetbankai lietotājiem jāizmanto:

  • esošais privātais ieejas vārds jeb klienta numurs (ja tas mainīsies, informēsim lietotāju laicīgi);
  • bezmaksas Smart-ID lietotni vai jaunu Luminor|DNB kalkulatoru.
Ņem vērā! Lietojot Smart-ID Basic, katram uzņēmuma internetbankas lietotājam jāsaglabā savs līdzšinējais Luminor|Nordea kodu kalkulators vai kodu lietotne Nordea Codes. Tas būs vajadzīgs, ja tiks mainīts mobilais telefons un būs jāatjauno Smart-ID Basic konts.
  • Jaunu Luminor kodu kalkulatoru var iegādāties jebkurā klientu apkalpošanas centrā saskaņā ar cenrādi.
  • Skaties šeit kā pirmo reizi pieslēgties Luminor|DNB internetbankai. Aicini lietotājus to izdarīt vismaz nedēļu pirms uzņēmuma datu pārcelšanas, turklāt internetbankas pilnajā versijā. Ņem vērā, ka visi produkti un pakalpojumi internetbankā parādīsies tikai pēc datu pārcelšanas.
  • Lasi šeit kā lietotājiem pārslēgties uz uzņēmuma internetbankas profilu.
  • Ziņojumus Luminor|DNB internetbankā var iesniegt (apstiprināt) tikai tās personas, kurām ir tiesības apstiprināt maksājumus. Izvēlies brīvas formas iesniegumu vai bankas šablonu. Šeit vienmēr atradīsi arī svarīgas ziņas no Luminor. Instrukcija šeit.
  • Uzņēmuma paraksttiesīgajām personām (atbilstoši Uzņēmuma reģistra datiem) internetbankā būs pieejama klienta anketas sadaļa, kurā apskatīt un atjaunot klienta anketas datus:
    - lai pievienotu internetbankas lietotāju ar tiesībām veikt izmaiņas klienta anketā vai pretēji – aizliegt to darīt, raksti ziņojumu Luminor|DNB internetbankā;
    - informācijas labojumus klienta anketā un kontaktinformācijā vari veikt tikai Luminor|DNB internetbankas sadaļā “Uzstādījumi” / “Internetbankas uzstādījumi” / “Klienta anketa”.

Maksājumu dienas limiti Luminor|DNB internetbankā

Uzņēmuma maksājumu dienas limiti pēc datu pārcelšanas būs noteikti uzņēmuma līmenī, tajā pašā laikā saglabājot lietotāju ierobežojumus

Maksājumu limits noteikts uzņēmuma līmenī (augstākais no esošajiem maksājumu limitiem):

  • Ja lietotāju veikto maksājumu kopsumma sasniegs uzņēmumam noteikto maksājumu limitu, turpmākie maksājumi nebūs iespējami nevienam lietotājam (neatkarīgi no lietotājam noteiktajiem limitiem) līdz nākamajai dienai.
  • Uzņēmuma kopējo limitu var aplūkot internetbankā: “Uzstādījumi” / “Internetbankas uzstādījumi” / “Kontu un klienta uzstādījumi” / “Maksājumu limiti”.

Maksājumu limits tiks saglabāts arī lietotāja līmenī:

  • Līdz šim katram uzņēmuma internetbankas lietotājam varēja noteikt individuālu maksājumu limitu katram uzņēmuma kontam, toties pēc datu pārcelšanas katram lietotājam būs viens maksājumu limits visiem uzņēmuma kontiem.
  • To varēs izmantot, veicot maksājumu noteiktā limita apmērā no jebkura uzņēmuma konta, maksājumu kopsummai no visiem kontiem, nepārsniedzot nedz lietotāja, nedz uzņēmuma maksājumu limitu.

Piemērs:

Šobrīd iespējamie maksājumu limiti

 

Konts A

Konts B

1. lietotājs

1000 EUR

10067 EUR

2. lietotājs

2000 EUR

500 EUR

Turpmākie maksājumu limiti (dienā):

 

Konts A

Konts B

Kopējais limits
visiem kontiem
kopā*

1. lietotājs

10000 EUR

10000 EUR

10000 EUR*

2. lietotājs

2000 EUR

2000 EUR

2000 EUR*

Uzņēmuma maksājumu limits (dienā) – 10000 EUR*

* Veiktie maksājumi no visiem kontiem summējas. Veikto maksājumu kopsumma nevar pārsniegt lietotājam noteikto maksājumu limitu, kā arī uzņēmuma maksājumu limitu

  • Lai noskaidrotu informāciju par lietotāju limitiem un pieteiktu izmaiņas tajos, raksti ziņojumu uzņēmuma internetbankā.
  • Viena maksājuma limits internetbankā būs tāds pats kā dienas limits.

Maksājumi Luminor|DNB internetbankā

Atgādinām, ka datu pārcelšanās laikā, nevarēsi piekļūt uzņēmuma internetbankai

  • Neieplāno darījumus sākot no iepriekšējās dienas plkst. 20.00 līdz nākamā rīta 9.00.
  • Neapstiprinātie maksājumi un maksājumi, kas ir ieplānoti pēc šī datuma, netiks pārcelti.
  • Pēc datu pārcelšanas, par veiktajiem maksājumiem varēsi pārliecināties, aplūkojot kontu izrakstus Luminor|DNB internetbankā.
  • Iepriekš saglabātos šablonus pārcelsim uz jauno internetbanku.
  • Nemainīsies maksājumu izpildes laiki.
  • Algas maksājumu importu veic sadaļā “Maksājumi” / “Jauns maksājums” / “Maksājumu imports”, izmantojot zemāk norādītos failu formātus, ar iestrādātiem parametriem:
Faila formāts: Fidavista
Parametru bloks: 
<Extension><SalaryFlg>Y</SalaryFlg></Extension>
Faila formāts: ISO 20022 XML
Parametru bloks: 
<PmtTpInf>
<CtgyPurp>
<Cd>SALA</Cd>
</CtgyPurp>
</PmtTpInf>

- Lai veiktu šādus maksājumus un saglabātu to konfidencialitāti, obligāti jāveic attiecīgās izmaiņas failu formātos un parametros uzņēmuma grāmatvedības sistēmā.
Instrukcija, kā veikt maksājumu importu.

  • Lai sagatavotu maksājuma uzdevuma izdruku par vēsturiski veiktajiem maksājumiem pirms uzņēmuma datu pārcelšanas, raksti brīvas formas ziņojumu Luminor|DNB internetbankā, norādot:
    - Konta Nr., no kura tika veikts maksājums;
    - Maksājuma datumu;
    - Summu;
    - Maksājumu referenci jeb numuru;
    - Maksājuma saņēmēju;
    - E-pasta adresi, uz kuru to nosūtīt.
  • Personalizētos maksājumu paraugus (Lietotāja definētie saņēmēji), kurus izmanto norēķiniem ar saviem sadarbības partneriem, pārcelsim uz Luminor|DNB internetbanku.
    - Pārskati tos sadaļā “Maksājumi” / “Maksājumu paraugi”.
    - Ja saņēmēja konta numurā ir burti NDEA, precizē vai saņēmēja konta numurs arī ir mainīts, un, ja ir, veic nepieciešamos labojumus.
  • Pārcelsim regulāro maksājumu rīkojumus un regulārās rēķinu apmaksas līgumus:
    - Automātiski mainīsim gan uzņēmuma konta numurus uz jaunajiem, gan saņēmēja konta numurs pēc saņēmēja datu pārcelšanas, ja tajā šobrīd ir burti NDEA.
    - Visus līgumus apskati un veic izmaiņas internetbankas sadaļā “Maksājumi” / “Regulārie maksājumi” / “Regulāro rēķinu apmaksa”.
    - Arī turpmāk varēsi izmantot bilances pārskaitīšanas pakalpojumu, toties, lai izmainītu esošo līgumu vai lai pieteiktu jaunu, raksti brīvas formas ziņojumu Luminor|DNB internetbankā.
  • Turpmāk veicot maksājumu – ievadot saņēmēja nosaukuma pirmos 3 burtus, informācija par saņēmēju aizpildīsies automātiski no iepriekš veiktiem darījumiem.

Pakalpojumu komplekti

Uzņēmumam tiks saglabāts pakalpojumu komplekts, kas šobrīd ir uzņēmuma rīcībā. Ja vēlies uzzināt vairāk par komplektu, raksti brīvas formas ziņojumu Luminor|DNB internetbankā.

Termiņnoguldījumi

Tiek pārcelti arī visi uzņēmuma termiņnoguldījumu līgumi, un tie turpināsies ar esošiem nosacījumiem.

  • Turpmāk katram termiņnoguldījumam tiks piešķirts IBAN konta numurs.
  • Visus termiņnoguldījumus redzēsi Luminor|DNB internetbankā uzreiz pēc uzņēmuma datu pārcelšanas.
  • Ja saņem procentus par termiņnoguldījuma atlikumu reizi mēnesī, turpmāk tie tiks izmaksāti mēneša sākumā par iepriekšējo mēnesi.

Kredīti

Uz jauno sistēmu tiek pārceltas visas uzņēmuma kredītsaistības. Ņemiet vērā, ka līdz ar norēķinu kontu numuru maiņu, mainās arī kredīta atmaksas konts.

  • Pārliecinieties, ka pēc uzņēmuma datu pārcelšanas nauda kredītmaksājumiem ienāk jaunajā kontā. Ņemiet vērā - ja tā ienāks pirms tam, nauda tiks atgriezta sūtītājam.
  • Uzņēmuma aktuālos kredītus varēsiet redzēt Luminor|DNB internetbankā dienu pēc datu pārcelšanas.
  • Ja uzņēmumam ir piešķirts overdrafts pie uzņēmuma konta, turpmāk šo pakalpojumu Luminor|DNB internetbankā atradīsiet zem nosaukuma “Kredītlīnija”.
  • Ja kredīta līgumam ir piesaistīts vēl kāds aizņēmējs vai kāda cita persona veic kredīta maksājumus uzņēmuma vietā, atceries informēt viņu par jauno konta numuru.

Finanšu instrumenti

  • Katram uzņēmuma finanšu instrumentu kontam būs izmaiņas konta numurā – tiks izņemts simbols ”-“.
  • Turpmāk finanšu instrumentu kontu varēsi pārvaldīt Luminor|DNB internetbankā.
  • Finanšu instrumentu darījumu apstiprinājuma dokuments Luminor|DNB internetbankā būs pieejams par darījumiem sākot no 2016.gada sākuma – ja nepieciešams par agrāk veiktu darījumu, aicinām to pieteikt, rakstot iesniegumu Luminor|DNB internetbankā.
  • Lai sekmīgi noritētu finanšu instrumentu kontu pārcelšana, aptuveni nedēļu pirms katra klienta norādītā pārcelšanas datuma Luminor|Nordea internetbankā tiks apturēta rīkojumu darījumiem ar finanšu instrumentiem izpilde:
    - atjaunosim šo rīkojumu pieņemšanu un izpildi dienā pēc pārcelšanas nakts jau Luminor|DNB internetbankā;
    - lai izvairītos no šī pārtraukuma – aicinām jau šobrīd pieteikties Luminor Investor tirdzniecības platformai, aizpildot pieteikumu, un bez maksas pārvest uzņēmuma vērtspapīrus uz to. Platformā rīkojumi tiks izpildīti bez pārtraukuma.
  • Minētajā periodā netiks izpildīti arī rīkojumi, kuru derīguma termiņš ir nedēļu pirms norādītā pārcelšanas datuma un pēc tā. Šādi rīkojumi jāveido no jauna jau Luminor|DNB internetbankā.
  • Pēc datu pārcelšanas vairs nebūs pieejami Fondu regulārās pirkšanas rīkojumi, kā arī Nordea Asset Management pārvaldīto fondu maiņas rīkojumi.
  • Līdz ar datu pārcelšanu mainīsies finanšu instrumentu glabāšanas komisiju aprēķina kārtība – turpmāk parāda vērtspapīru vērtība tiks novērtēta pēc to tirgus vērtības līdzšinējās nominālvērtības vietā.

Citas izmaiņas

  • Komisijas maksas turpmāk ieturēsim katra mēneša sākumā par iepriekšējo mēnesi.
  • Gadījumos, kad komisijas grāmatojumam kontā nebūs pietiekamu naudas līdzekļu, kontam netiks atspoguļots negatīvs atlikums. Komisijas grāmatojums tiks veikts pakāpeniski līdz pilnam apmēram, tiklīdz kontā būs nepieciešamie naudas līdzekļi.
  • Ja uzņēmumam ir garantijas, kredītvēstules, garantiju līnijas - pievērsiet uzmanību, ka līdz ar datu pārcelšanas brīdi visi komisiju maksājumi tiks ieturēti no uzņēmuma kontiem ar jaunajiem konta numuriem.

Papildu informācija, ja šobrīd uzņēmumam ir gan RIKO, gan NDEA konti

Internetbanka

  • Ja šobrīd uzņēmumam jau ir Luminor|DNB internetbanka, tā jāturpina lietot arī pēc datu pārcelšanas:
    - varēs vienkopus redzēt visus pakalpojumus, tostarp jaunos kontus un jaunās kartes;
    - lietotājiem ieejas vārds un autorizācijas līdzekļi paliks tie paši, kurus tie lietoja līdz šim Luminor|DNB internetbankā;
    - Luminor|DNB internetbankai netiks pievienoti tie lietotāji, kas izmantoja tikai uzņēmuma Luminor|Nordea internetbanku (lai pieteiktu papildu lietotāju pievienošanu Luminor|DNB internetbankai, lūgums rakstīt ziņu internetbankā);
    - pieslēdzoties internetbankai pirmo reizi pēc uzņēmuma datu pārcelšanas, lietotājam jāizmanto internetbankas pilnā versija. Katram lietotājam būs jāakceptē, ka viņš piekrīt strādāt ar uzņēmuma internetbanku – tikai pēc tam varēs pārslēgties uz to, t.sk. savā mobilajā bankā.
  • Ja uzņēmumam nav Luminor|DNB internetbanka, bet izmantojat tikai Luminor|Nordea – lasiet vairāk šeit.

Pārvaldi sava uzņēmuma finanses ērti un vienkārši!