COVID-19 | Luminor

Jautājumi un atbildes

Kādi pasākumi tiek veikti saistībā ar COVID-19?

Mēs veicam visus nepieciešamos piesardzības pasākumus, lai aizsargātu mūsu darbinieku un klientu veselību un novērstu COVID-19 izplatību. Esam pielāgojuši savu ikdienas darbu, īpašu uzmanību pievēršot biroju un klientu apkalpošanas centru dezinficēšanai, kā arī ierobežojot klātienes tikšanās, lai veicinātu sociālo distancēšanos. Rūpēs par savu, līdzcilvēku un bankas darbinieku veselību, katru klientu primāri aicinām izmantot bankas piedāvātās attālinātās apkalpošanas iespējas

Igaunija, Latvija un Lietuva ir izsludinājušas ārkārtējo situāciju. Ko tas nozīmē?

Ārkārtējās situācijas izsludināšana palīdz valdībām labāk sagatavoties un efektīvāk rīkoties attiecīgajā situācijā - šajā gadījumā, ierobežojot vīrusa izplatīšanos. Mēs sekojam visiem norādījumiem un ieteikumiem, lai palīdzētu šajā situācijā un aizsargātu mūsu darbiniekus un klientus, vienlaikus nodrošinot mūsu pakalpojumu nepārtrauktību.

Vai ir kāda ietekme uz bankas pakalpojumiem, piemēram, kartēm vai maksājumiem?

Visi bankas sniegtie finanšu pakalpojumi tiek nodrošināti kā ierasts, turklāt visus pamata finanšu pakalpojumus klienti var saņemt digitālajā vidē – savā internetbankā. Visi mūsu klientu apkalpošanas centri ir atvērti, tomēr aicinām rūpīgi izvērtēt katru nepieciešamību doties ārpus mājas. Mūsu klientu apkalpošanas centros nodrošinām tos pakalpojumus, kurus nav iespējams veikt attālināti, piemēram, saņemt internetbankas pieeju vai parakstīt nepieciešamos dokumentus. Savukārt, finanšu konsultācijas šobrīd piedāvājam online vidē. 

Kā bankas klientiem būtu jāsagatavojas?

Mēs aicinām visus ievērot Veselības ministrijas izstrādātās rekomendācijas: rūpīgi mazgāt rokas, izmantojot ziepes; ievērot 2 metru attālumu no cilvēkiem; izmantot vienreiz lietojamās salvetes; palikt mājās, ja nejūtaties labi. Lai samazinātu vīrusa izplatīšanas iespēju, īpaši aicinām izmantot attālinātos finanšu pakalpojumus un samazināt skaidras naudas izmantošanu, norēķiniem izmantojot maksājumu karti, jo īpaši bezkontaktu maksājumu funkciju. Ja izmanto skaidru naudu un bankomātus, iesakām pēc tam dezinficēt vai mazgāt rokas.

Vai tiek ierobežoti kādi pakalpojumi?

Mēs esam pārkārtojuši mūsu darba organizēšanu un pēc iespējas izmantojam attālināta darba iespējas. Visi mūsu klientu apkalpošanas centri ir atvērti, tomēr aicinām rūpīgi izvērtēt katru nepieciešamību doties uz tiem. Mūsu klientu apkalpošanas centros nodrošinām tos pakalpojumus, kurus nav iespējams veikt attālināti. Lūdzam ņemt vērā, ka valstī noteiktās ārkārtējās situācijas dēļ, klientu apkalpošanas centrā vienlaikus var uzturēties tikai pieci klienti. Mēs turpināsim sekot līdzi situācijas attīstībai un strādāsim saskaņā ar attiecīgo iestāžu ieteikumiem un norādījumiem.

Vai ir ieteicams nodrošināties ar skaidras uzkrājumiem?

Karšu un norēķinu pakalpojumi darbojas kā ierasts, tāpēc nav nepieciešamības veidot skaidras naudas uzkrājumus. Tieši otrādi, lai mazinātu vīrusa izplatību, mēs aicinām norēķinus veikt internetbankā vai ar maksājumu karti.

Kā darbojas zvanu centrs un konsultācijas?

Mēs esam palielinājuši darbinieku skaitu un darba laiku mūsu attālinātajos klientu apkalpošanas kanālos, tomēr aicinām būt saprotošiem situācijā, kad savienojums ir jāpagaida ilgāk vai atbildes sniegšana var aizņemt vairāk laika, nekā ierasts. Ļoti aicinām katru pirms zvanīšanas, ieskatīties, vai atbilde jau nav atrodama mājaslapā, sadaļā biežāk uzdotie jautājumi.

Vai sniegtajos pakalpojumos ir kādas izmaiņas?

Luminor turpina strādāt, lai nodrošinātu finanšu pakalpojumu pieejamību mūsu klientiem, tomēr dažu pakalpojumu apstrāde var aizņemt ilgāku laiku, nekā ierasts. Aicinām katru klientu izmantot mūsu piedāvātās attālinātās apkalpošanas iespējas, tai skaitā saņemt arī finanšu konsultācijas par aizdevuma vai ieguldījumu produktiem.

Kā es varu iegūt jaunu maksājumu karti?

Ja tuvākajā laikā plānota maksājuma kartes nomaiņa, piesakiet tās piegādi pa pastu savā dzīvesvietā, aizpildot pieteikumu internetbankā, sadaļā Kartes. 

Vai ir notikušas izmaiņas apdrošināšanas noteikumos?

Apdrošināšanas noteikumi un risku segumu nav mainīti, lūdzu, skatiet spēkā esošos noteikumus mūsu mājaslapā. Vēršam uzmanību uz to, ka apdrošināšanas noteikumu Vispārīgajos izņēmumos (kas ir attiecināmi uz visiem noteikumos minētiem apdrošināšanas riskiem) ir norādīts, ka apdrošinātājs ir atbrīvots no pienākuma izmaksāt apdrošināšanas atlīdzību, ja apdrošinātā riska iestāšanās saistīta ar epidēmiju vai pandēmiju (Noteikumu IX sadaļas punkts 2.1).

Kas jāpatur prātā, apmeklējot klientu apkalpošanas centru?

Ļoti aicinām sākotnēji atbildi uz sev nepieciešamo risinājumu, meklēt mūsu mājaslapā. Ja to neatrod, tad aicinām sazināties ar mums rakstot e-pastu vai zvanot. Tikai gadījumā, ja mūsu attālinātas konsultācijas laikā, tavu jautājumu nevar atrisināt, aicināsim doties uz klientu apkalpošanas centru. Ļoti lūdzam apmeklējuma laikā ievērot visas higiēnas rekomendācijas, un ievērot distanci, kā arī ņemt vērā, ka valstī noteiktās ārkārtējās situācijas noteikumu dēļ, klientu apkalpošanas centrā vienlaikus var uzturēties tikai pieci klienti.

Klienti, kuri pēdējo 14 dienu laikā ir bijuši ārpus valsts robežas, ir COVID-19 slimnieki vai ir kontaktējušies ar šādu personu, klientu apkalpošanas centru klātienē apmeklēt nedrīkst.

Kāds ir klientu apkalpošanas centru darba laiks?

Visi mūsu klientu apkalpošanas centri ir atvērti, tomēr aicinām rūpīgi izvērtēt katru nepieciešamību doties ārpus mājas. Ja esat nolēmis doties uz mūsu klientu apkalpošanas centru, vispirms apskatiet mūsu mājaslapu vai Facebook profilu, lai pārliecinātos par aktuālo darba laiku un pakalpojumu pieejamību.

Vai bankomāti darbojas kā ierasts?

Mūsu bankomātu darba laikos izmaiņas nav notikušas, tomēr piekļuve atsevišķiem Luminor bankomātiem ir atkarīga no konkrētā tirdzniecības centra vai veikala darba laika, kas var mainīties šī brīža situācijas dēļ. Vienmēr pārbaudiet aktuālo informāciju tā veikala mājaslapā, kurā atrodas attiecīgais bankomāts.

Kā ar finanšu konsultācijām, kuras ir ieplānotas?

Mēs atceļam visas klātienes konsultācijas, ja vien tās nav saistītas ar dokumentu parakstīšanu. Turpmāk aicinām finanšu konsultācijas saņemt attālināti. Konsultācijai vari pieteikties šeit.

Kā rīkoties, ja rodas grūtības ar aizdevuma atmaksu?

Aicinām sazināties ar mums, rakstot pieteikumu internetbankā, tiklīdz rodas kādas bažas par grūtībām veikt maksājumus. Izskatīsim katru pieteikumu individuāli un meklēsim vispiemērotāko risinājumu katram klientam. Plašāka informācija šeit.

Plašāka informācija uzņēmumiem šeit

Kā rīkoties, ja rodas grūtības ar līzinga maksājumu?
Kā COVID-19 pandēmija ietekmēs pensiju fondus?

Luminor pensiju plānu galvenais mērķis ir nodrošināt ilgtermiņa ienesīgumu, kas, protams, nevar izslēgt īstermiņa svārstīgumu un portfeļa vērtības samazināšanos. Īstermiņa svārstības ir normāla ieguldījumu procesa sastāvdaļa. 

Šobrīd Luminor fondu pārvaldnieki ir samazinājuši visu portfeļu risku. Pašlaik aktīvu pārvaldnieki turpina aktīvu situācijas uzraudzību, saglabājot samazinātu akciju daļu ieguldījumu portfeļos, un ir gatavi rīkoties, lai samazinātu iespējamos riskus pensiju investīciju portfeļos.

Vai man šobrīd vajadzētu izņemt savu pensiju fondā uzkrāto naudu?

Īstermiņa svārstīgums un portfeļa vērtības samazinājums ir normāla ieguldījumu procesa sastāvdaļa. Ja jūs esat gatavs pieņemt īstermiņa svārstības un sagaidīt lielāku ienesīgumu ilgtermiņā, ir vērts nogaidīt, jo nofiksēt zaudējumus varētu nebūt labākā izvēle. Pensiju pārvaldnieki turpina aktīvu situācijas uzraudzību, saglabājot samazināto akciju daļu ieguldījumu portfeļos, un ir gatavi rīkoties, lai samazinātu riskus pensiju portfeļiem, cik vien tas ir iespējams.

Vai man vajadzētu pārskaitīt naudu uz citu pensiju fondu?

Īstermiņa svārstīgums un portfeļa vērtības samazinājums ir normāla ieguldījumu procesa sastāvdaļa. Turklāt satricinājums finanšu tirgos ietekmē visus aktīvu pārvaldniekus un visus pensiju plānus. Luminor Ieguldījumu pārvaldnieki turpina aktīvi uzraudzīt situāciju, saglabājot samazinātu akciju daļu ieguldījumu portfeļos un ir gatavi veikt darbības, lai, cik vien iespējams, samazinātu riskus pensiju ieguldījumu portfeļos.

Svarīgi!

Pieslēdzoties internetbankai, tagad ir jāievada ne tikai lietotāja numurs, bet arī personas kods

Pieslēdzoties internetbankai ar Smart-ID, tagad nepieciešams ievadīt arī personas kodu, lai paaugstinātu autorizācijas drošību un novērstu krāpniecības riskus.
 
Ievadītie dati tiek saglabāti pārlūkprogrammas vai lietotnes sīkdatnēs, līdz ar to, ja vienreiz būsiet personas kodu ievadījis, nākamajā reizē pieslēdzoties internetbankai no šīs pārlūkprogrammas vai lietotnes, personas kods vairs nebūs jāievada. Ja internetbankai pieslēgsieties no citas pārlūkprogrammas vai lietotnes, vai ja būsiet savā datorā vai viedtālrunī izdzēsis sīkdatnes, tad personas kods būs jāievada atkārtoti.

Kļūsti par klientu attālināti