Biežāk uzdotie jautājumi par internetbanku | Luminor
Kā sākt lietot internetbanku, ja izmantoju Digipass 270?

Kodu kalkulators Digipass 270

1. Interneta pārlūkā ieraksti adresi: http://ib.dnb.lv/

vai mūsu mājaslapas labajā augšējā stūrī izvēlies “Internetbanka”:


2. Ievadi Ieejas vārdu (lietotāja numuru) - atrodams tava kodu kalkulatora izsniegšanas instrukcijas 1.lappusē un spied pogu “Turpināt

3. Nākamajā solī lauciņā “Kods” ievadi kodu no kodu kalkulatora, izmantojot tā 1. funkciju  (APPLI 1) un nospied pogu “Ieiet”:

4. Ja visus datus ievadīji pareizi, nonāksi savas Luminor|DNB internetbankas sākumlapā.

Kā pasargāt savus datus?

Lai tavas internetbankas un maksājumu dati nenokļūtu nelabvēļu rokās:

1. Neuzticies internetbankas saitēm, kuras esi saņēmis ar e-pasta starpniecību. Vienmēr ievadi internetbankas adresi manuāli - https://ib.dnb.lv vai mūsu mājaslapas labajā augšējā stūrī izvēlies “Internetbanka”.
2. Ja kāds tev lūdz nosaukt savas paroles ar e-pasta vēstules starpniecību vai pa telefonu, nedari to!
3. Ieejot internetbankā, vienmēr pārliecinies, ka atrodies pareizajā lapā.
4. Internetbankai jāatveras jaunā logā.
5. Interneta adresei jāsākas ar https://ib.dnb.lv.
6. Interneta pārlūkprogrammā redzamajai slēdzenei ir jābūt aizslēgtai:
- izmantojot Internet Explorer pārlūkprogrammu, to atradīsi adreses loga labajā pusē:

- izmantojot Google Chrome vai Mozilla Firefox pārlūkprogrammas, to atradīsi adreses loga kreisajā pusē:

Kā droši var pārtraukt darbu internetbankā?

Vienmēr pēc darba Luminor\DNB internetbankā noklikšķini „Iziet" lapas augšējā labajā stūrī:

Papildu drošībai ieteicams:
1. Pēc darba ar internetbanku aizver lietoto interneta cilni vai pārlūkprogrammu.
2. Izdzēs interneta pārlūkprogrammā izveidotās kešdatnes. To parasti vari izdarīt atverot interneta pārlūkprogrammu, izvēloties opciju Tools – Options. Piemēram: Internet Explorer gadījumā: Tools - Internet Options - General – Browsing history – Delete:

Mozilla Firefox gadījumā: Tools – Options – Advanced – Network – Cached Web Content – Clear now:

Google Chrome gadījumā: Settings – History – Clear browsing data:

Kādi ir internetbankas drošības elementi?

Ieejas vārds

Ieejas vārds ir tavs lietotāja vārds, lai pieslēgtos Luminor|DNB internetbankai. Tas sastāv no cipariem, ir nemainīgs visā internetbankas lietošanas laikā un ievadāms katru reizi, kad ieej internetbankā.

Kodu kalkulators DP 270


Kodu kalkulators ir īpašas drošības rīks, kas ļauj lietotājam identificēt sevi internetbankā un apstiprināt tur veiktās darbības. Kods ir astoņzīmju kombinācija, ko izveido kalkulators. Katrs kods ir unikāls, ir spēkā ierobežotu laika posmu un nevar tikt izmantots otrreiz.

Laika ierobežojumi internetbankas izmantošanā

Internetbankas ielogošanās sesijām pastāv laika ierobežojums. Laika ierobežojumu galvenais mērķis ir pasargāt tevi gadījumos, kad tu aizmirsti atslēgties no internetbankas, aizejot prom no sava datora. Gadījumā, kad internetbankā 15 minūtes netiek veiktas nekādas darbības, tiek uzsākta 2 minūšu laika atskaite, kur vari izvēlēties vai vēlies sesiju turpināt vai iziet. Ja 2 minūšu laikā neesi izvēlējies nevienu no piedāvātajām opcijām, sesija tiek pārtraukta un tev tiek lūgts ielogoties vēlreiz:


Lietotāja bloķēšana

Pieeja internetbankai tiek bloķēta šādos gadījumos:
1. Ja, ielogojoties internetbankā, piecas reizes pēc kārtas tiek ievadīts nepareizs ieejas vārds vai kods no kodu kalkulatora.
2. Ja piecas reizes pēc kārtas tiek nepareizi apstiprināts maksājums – ievadīts nepareizs kods no kodu kalkulatora.

Kā aizsargāt savu datoru?

Aizsargājošais programmnodrošinājums (ugunsmūris)

Ir svarīgi, lai datoram būtu ugunsmūris, kas nodrošinātu tavas informācijas un tava datora aizsardzību internetā. Ugunsmūris ir programma, kas ar datu filtrācijas palīdzību regulē informācijas plūsmu starp tavu datoru un internetu un novērš neatļautu piekļuvi tavam datoram.

Antivīrusu programmas

Antivīrusu programmnodrošinājuma uzdevums ir pārbaudīt, vai informācija nav inficēta ar vīrusiem, identificēt, ievietot karantīnā un iznīcināt atklātos vīrusus. Lai nodrošinātu maksimālu efektivitāti, antivīrusu programmas nepieciešams regulāri atjaunot.

Ne vienmēr antivīrusu un ugunsmūra programmas var pasargāt tavu datoru pret ārējiem informācijas iegūšanas mēģinājumiem. Tāpēc pārbaudi, vai tavam datoram nav pievienota spiegošanas vai taustiņu pieskārienu fiksēšanas aparatūra, kuras vienīgais mērķis ir informācijas iegūšana. Izmanto spiegošanas aparatūras noteicējus, lai atklātu savam datoram pievienoto spiegošanas un taustiņu pieskārienu fiksēšanas aparatūru.

Krāpnieciskas e-pasta ziņas

Bieži vien e-pasta ziņas, kas tiek sūtītas it kā bankas vārdā, tiek izmantotas tikai vienam mērķim – iegūt informāciju par bankas klientu (lietotāja identifikācijas dati, paroles) šīs informācijas vēlākas ļaunprātīgas izmantošanas nolūkā. Parasti tiek izmantoti šādi e-pasta ziņu veidi:

  • E-pasta ziņa satur pieprasījumu nosūtīt visus nepieciešamos identifikācijas instrumentus (lietotāja identifikācijas datus, paroli un kodu kalkulatora kodus) uz noteiktu elektronisko e-pasta adresi.
  • Tā var būt arī informatīva e-pasta vēstule ar interneta saiti, kas klientam jāapmeklē. Kad klients apmeklē saiti, viņam tiek piedāvāts to saglabāt, taču interneta lapa neatveras. Ja to saglabā, pastāv iespēja, ka datorā tiks lejupielādēts programmnodrošinājums, ar kura palīdzību iespējams noskaidrot informāciju par klientu.
Aizdomu gadījumā vienmēr sazinies ar mums 

Ja tev rodas jebkādas aizdomas par kādu darījumu, vēstuli, e-pasta ziņu vai telefona zvanu, vienmēr sazinies ar mums un pārliecinies, ka tie ir patiesi un spēkā esoši.
Ielāgo, ka Luminor nekad neprasa klienta informāciju, kas nepieciešama elektronisko bankas pakalpojumu izmantošanai.

Kā rīkoties, ja aizmirsu savu internetbankas paroli?

Kodu kalkulatora Digipass 270 lietotājiem parole nav nepieciešama, PIN kodu vari atjaunot mūsu klientu apkalpošanas centrā.

Pieeja internetbankai tiek bloķēta pēc 5 neveiksmīgiem pieslēgšanās mēģinājumiem. Ja vēlies atbloķēt pieeju internetbankai, zvani mums pa tālruni 1880 vai +371 6717 1880 (maksa atkarīga no tava operatora noteiktajiem tarifiem) visu diennakti. 

Kā izvēlēties sev piemērotāko autentifikācijas rīku?

Lai varētu lietot Luminor|DNB internetbanku, vari izmantot kodu kalkulatoru Digipass 270:

Apraksts: Drošības rīks, kas pēc PIN koda ievadīšanas un pogas nospiešanas, ģenerē 8 ciparu kodus.

Kods: Nejauša 8 ciparu kombinācija, kas neatkārtojas.

Internetbankas paroles maiņa: Paroles nav. Ir PIN kods, kuru var nomainīt pats lietotājs.

Drošība: Unikāls kods, izmantojams vienu reizi + PIN koda aizsardzība.

Ielogošanās internetbankā: PIN + ieejas vārds (lietotāja numurs) + kods no kalkulatora.

Maksājumu apstiprināšana: Internetbanka ģenerē kodu, kas jāievada kalkulatorā, tad kalkulators izdod atbildes kodu, kas jāievada internetbankā.

Par citiem internetbankas autentifikācijas rīkiem lasi šeit

Informāciju par internetbankas autentifikācijas rīku maksu meklē cenrādī.

Svarīgi! Kodu kalkulatora Digipass 260 funkcijas ir identiskas kodu kalkulatoram Digipass 270.

Kā rīkoties, ja pazaudēju kodu kalkulatoru?

1. Nekavējoties zvani mums pa tālruni 1880 vai +371 6717 1880 (maksa atkarīga no tava operatora noteiktajiem tarifiem) visu diennakti, lai nobloķētu pieeju tavai internetbankai.
2. Lai saņemtu jaunu kodu kalkulatoru, tev jādodas uz jebkuru klientu apkalpošanas centru, līdzi ņemot personu apliecinošu dokumentu.

Kā rīkoties, ja aizmirsu internetbankas ieejas vārdu?

1. Tavs internetbankas ieejas vārds ir atrodams līgumā par internetbankas izmantošanu.
2. Lai vēlreiz saņemtu internetbankas ieejas vārdu, tev jādodas uz tuvāko klientu apkalpošanas centru, līdzi ņemot personu apliecinošu dokumentu.

Ko darīt, ja neizdodas pievienoties internetbankai?

Ja neizdodas pieslēgties internetbankai, pārbaudi:
1. Vai uz klaviatūras nav ieslēgts “Caps Lock” (lielo burtu režīms).
2. Vai lieto latviešu (vai angļu) klaviatūru, t.i., vai klaviatūra nav pārslēgta kādā svešvalodas režīmā ar specifiskiem simboliem. Par to liecina Latvijas karodziņš vai simboli „LV“ ekrāna labajā apakšējā stūrī pie pulksteņa (Windows datoriem).
3. Pārliecinies, ka "Ieejas vārdu/lietotāja numuru" ievadīji pareizi.
5. Uzmanīgi ievadi kodu no kodu i kalkulatora
6. Mēģini ieiet vēlreiz, klikšķinot uz pogas “Ieiet” tikai vienu reizi.
Tavai datu drošībai pēc piektā neveiksmīgā pievienošanās mēģinājuma, tava pieeja internetbankai tiks bloķēta. Lai to atbloķētu, zvani mums pa tālruni 1880 vai +371 6717 1880 (maksa atkarīga no tava operatora noteiktajiem tarifiem).

Ko darīt, ja esmu nobloķējis pieeju internetbankai?

Ja 5 reizes kļūdaini ievadīji kodu, piekļuve internetbankai tiks bloķēta.
Lai to atbloķētu, zvani mums pa tālruni 1880 vai +371 6717 1880 (maksa atkarīga no tava operatora noteiktajiem tarifiem).

Kā varu atjaunot savu kontaktinformāciju?

Ja tev ir mainījusies kontaktinformācija kā varam ar tevi var sazināties (tālruņa numurs, e-pasta adrese, dzīvesvietas adrese), tu to nomainīt šādi:

Ja izmanto internetbankas pilno režīmu, kontaktinformāciju vari nomainīt:
1. Sadaļā “Uzstādījumi” -> “Internetbankas uzstādījumi” -> kreisajā pusē izvēlnē “Mani uzstādījumi” -> “Klienta anketa”.
2. Atjauno kontaktinformāciju.
3. Anketas apakšā spied “Saglabāt”.

Ja tev ir kāds cits internetbankas režīms (maksājumu, sagatavošanas, informatīvais), kontaktinformāciju vari nomainīt, nosūtot mums internetbankas ziņojumu (sk. jautājumu Kā izveidot iesniegumu internetbankā?).

Kā nosūtīt savu konta numuru un rekvizītus uz e-pasta adresi?

Nosūti savu konta numuru, kopā ar personas kodu un bankas rekvizītiem draugam vai darījumu partnerim ar vienu pogas klikšķi:

1. Sadaļā „Mani konti“ izvēlies kontu, kura rekvizītus vēlies nosūtīt, un klikšķini jebkurā vietā uz konta rindas.

2. Atvērtajās konta detaļās klikšķini uz pogas „Sūtīt rekvizītus“, lapas labajā pusē.

3. Atzīmē kontus, kurus vēlies nosūtīt.

4. Ieraksti saņēmēja e-pasta adresi. Ja kontu vēlies nosūtīt vairākiem saņēmējiem, e-pasta adreses atdali ar komatu.

5. Nospied pogu „Sūtīt“.

Kā meklēt konta darījumus par konkrētu laika periodu?

Lai nodefinētu konta pārskata periodu:
1. Izvēlies kontu, kura darījumu vēsturi vēlies pārskatīt.
2. Izvēlies kādu no mūsu definētajiem biežāk lietotajiem periodiem, piem. „Šodien“:

3. Spied pogu „Atlasīt“.
4. Lai norādītu citu vēlamo periodu, klikšķini uz kalendāra ikonas laukā „Datums no“.
5. Spied uz datuma, no kura vēlies redzēt darījumus pārskatā.
Tāpat vari norādīt jebkuru datumu, ierakstot to laukā, ievērojot datuma formātu.
6. Spied uz kalendāra ikonas laukā „Datums līdz“.
7. Spied uz datuma, līdz kuram vēlies redzēt darījumus pārskatā vai ievadi tos ar cipariem, ievērojot datuma formātu.
8. Spied bultiņas „<“ vai „>“ kalendāra augšējā joslā, lai pārvietotos pa mēnešiem kalendārā.
9. Spied pogu „Atlasīt“.
10. Ja vēlies meklēt darījumus pēc atslēgas vārda, summas vai darījuma tipa, spied uz „+ Paplašinātā meklēšana“.

Kā izveidot iesniegumu internetbankā?

Internetbankā vari izveidot iesniegumu, izmantojot iesniegumu sagataves vai rakstot ziņojumu brīvā formā:
1. Atver sadaļu “Ziņojumi”.


2. Lapas augšpusē spied uz pogas “Jauns iesniegums”.
3. Izvēlies, vai veidot iesniegumu brīvā formā, vai no parauga.


4. Izvēloties veidot iesniegumu no parauga, tiks norādīta nepieciešamā informācija.

5. Papildini iesniegumu ar nepieciešamajiem datiem. Ja vienā iesniegumā ir vairāki iespējamie varianti, izvēlies vajadzīgo un pārējos izdzēs. Ja iesniegumā ir atrunas, ka esi iepazinies un piekrīti noteikumiem, apņemies tos ievērot u.t.t., nedzēs to!

6. Pēc datu vai apraksta ievades spied pogu „Turpināt“.

7. Pārskati rakstīto un iesnieguma nosūtīšanai ievadi prasīto kodu no kodu kalkulatora.

8. Ja iesnieguma apstiprināšanai būs nepieciešams vēl viens paraksts (juridiskām personām), tam tiks piešķirts statuss “Daļēji parakstīts”. Lai ziņojums tiktu nosūtīts mums, to ir nepieciešams parakstīt visām paraksta tiesīgajām personām.

9. Pieteikuma izpildes statusam vai mūsu atbildei seko līdzi izvēlnē “Ziņojumi”.

Kā pārslēgties starp vairākiem internetbankas klientiem?

Ja esi vadītājs, administrators vai grāmatvedis dažādiem uzņēmumiem, tu vari saņemt pieeju visu uzņēmumu kontiem un starp tiem ērti pārslēgties, klikšķinot uz internetbankas lietotāja vārda internetbankas augšējā joslā:

Tāpat šo iespēju vari izmantot, ja vēlies saņemt informāciju vai rīkoties ar kādas citas privātpersonas kontu, piemēram, dzīvesbiedra, bērna vai vecāku.

Luminor piedāvā 4 internetbankas pilnvaru režīmus:

Pilnais režīms – šāds režīms dod pilnas tiesības lietotājam rīkoties uzņēmuma (vai citas personas) vārdā, piemēram, veikt maksājumus, saņemt informāciju par atlikumu kontos, aizpildīt klienta anketu, eksportēt kontu pārskatus, pārskatīt informāciju par dažādiem līgumiem un dot bankai rīkojumus slēgt jaunus līgumus par depozītiem, automātisko rēķinu apmaksu, kartēm u.c.

Maksājumu režīms – šo režīmu pārsvarā izmanto grāmatveži, kam nepieciešama internetbanka tikai un vienīgi maksājumu veikšanai uzņēmuma vārdā vai importam no grāmatvedības sistēmas, kontu atlikuma un darījumu vēstures pārraudzīšanai. Lietotājs ar šādu režīmu nevar internetbankā noslēgt nekādus līgumus vai dot cita veida rīkojumus bankai (izņemot maksājuma veikšanas rīkojumus), kā arī nevar pārskatīt šo līgumu vēsturi, statusu, detaļas.

Sagatavošanas režīms – šis režīms ļauj lietotājam saņemt tādu pašu informāciju kā Maksājumu režīms, ļauj arī sagatavot maksājumus apstiprināšanai, taču nedod tiesības apstiprināt rīkojumus – tikai tos sagatavot. Lietotājs ar šo režīmu var arī pārskatīt cita veida līgumu un pieteikumu sarakstu (depozīti, kartes u.tml.), taču jaunus tādus izveidot nevar.

Informatīvais režīms – šo režīmu pārsvarā izmanto lietotāji, kam nepieciešams tikai sekot līdzi konta apgrozījumam un līgumu, pieteikumu statusiem, bet nav nepieciešamas tiesības apstiprināt rīkojumus.

Pilnais un Maksājumu režīms paredz lietotājiem apstiprināšanas tiesības. Luminor var piedāvāt izveidot parakstu sistēmu, kas ir atkarīga no maksājuma lieluma. Var paredzēt vienpersoniskas vai kombinētas tiesības. Var apstiprināt darījumus, nosakot summu limitus vai visiem lietotājiem paredzēt vienlīdzīgas tiesības jebkurai summai. Tāpat atsevišķi var piešķirt vai anulēt tiesības apstiprināt citus rīkojumus bankai, piemēram, brīvas formas iesniegumus vai dažādu produktu līgumus (depozīts, karte u.tml.).

Lai saņemtu šādas pilnvaras, uzņēmuma pilnvarotai personai (tā uzņēmuma pārstāvis vai persona, kas dos pieeju saviem kontiem) ar personas apliecinošu dokumentu un pilnvarojumu, ja tāds ir nepieciešams, jādodas uz mūsu klientu apkalpošanas centru, lai sagatavotu pielikumu internetbankas līgumam par piešķirtajām pilnvarām un paraksta tiesībām.

Ja tev kā pilnvaras saņēmējam jau ir Luminor|DNB internetbanka un autentifikācijas rīks, uz klientu apkalpošanas centru nākt nav nepieciešams. Kad uzņēmuma pārstāvis parakstīs dokumentus, tev būs elektroniski jāizsaka piekrišana pilnvaras saņemšanai. Ja tev kā pilnvaras saņēmējam vēl nav Luminor|DNB internetbankas, tad arī tev ir nepieciešams doties uz klientu apkalpošanas centru, lai noformētu savu internetbankas lietotāju.

Ko pasargāt savus datus, lietojot mobilo banku?

Lai novērstu neatļautu citu personu piekļuvi taviem datiem, izmantojot Ātro piekļuvi mobilajā bankā:
1. PIN kods tiek bloķēts pēc 5 nesekmīgiem mēģinājumiem, un to var atbloķēt, veicot pilnu autentifikāciju.
2. Neizmanto viegli uzminamu PIN kodu. Nav atļauts ievadīt četrus secīgus vai vienādus ciparus (piemēram, 1234 un 1111).
3. Glabā mobilo ierīci un PIN kodu drošībā, nepieraksti PIN kodu viegli pieejamā vietā vai mobilajā ierīcē.
4. Iesakām iestatīt mobilās ierīces automātisko ekrāna un taustiņu bloķēšanu un aizsargāt ierīces atbloķēšanu ar PIN kodu.
1880 vai +371 6717 1880 (maksa par zvanu atkarīga no tava operatora noteiktajiem tarifiem).
6. Ja rodas aizdomas, ka cita persona ir uzzinājusi tavu PIN kodu, nekavējoties to nomaini mobilās bankas vai internetbankas uzstādījumos.
7. Mobilās ierīces pārdošanas vai dāvināšanas gadījumā deaktivizē ierīces izmantošanu Ātrai piekļuvei internetbankas sadaļā Uzstādījumi > Mobilās bankas uzstādījumi > Ātrā piekļuve;
8. Pabeidzot izmantot mobilo banku, aizver lietotni. Atceries iziet no mobilās bankas, ja esi to lietojis citas personas mobilajā ierīcē.

Kā importēt maksājumus?

Lai automātiski importētu tavā grāmatvedības sistēmā sagatavotus maksājumus, dodies uz internetbankas sadaļu „Maksājumi” –> „Jauns maksājums” –> „Maksājumu imports”.
Luminor|DNB internetbankā iespējams importēt maksājumus:

Lai importētajos maksājumos korekti atspoguļotos latviešu valodas simboli, grāmatvedības programmai maksājumi ir jāsagatavo ar kodēšanu Windows 1257.

  1. Grāmatvedības programmā izveido failu ar importēto maksājumu/-iem un saglabā savā datorā.
  2. Atver sadaļu “Maksājumi” –> “Jauns maksājums”.
  3. Kreisās puses izvēlnē izvēlies “Maksājumu imports”.
  4. Nospied "Izvēlēties failu", izvēlies failu ar maksājumu/-iem.
  5. Spied pogu „Augšupielādēt“.
  6. Skati paziņojumu par augšupielādētiem maksājumiem. Visi veiksmīgi augšupielādētie maksājumi tiek automātiski pievienoti Neapstiprināto maksājumu sarakstam.
  7. Dodies uz „Neapstiprinātie maksājumi“, lai ievadītu apstiprinājuma kodu un nosūtītu ieimportētos maksājumus izpildei.

Kļūdainie maksājumi netiek importēti, bet attēlots kļūdas paziņojums. Veic maksājuma labošanu grāmatvedības sistēmā un atkārtoti augšupielādē atlikušos maksājumus. Ja nepieciešams ieimportēt vairākus failus, veic maksājuma importu atkārtoti.

Kādi ir maksājumu limiti?

Rūpējoties par naudas līdzekļu drošību, esam noteikuši dažādus maksājumu limitus, atkarībā no autentifikācijas rīka, ko klients izmanto.

Ja nav norādīti limiti, Luminor tos nosaka pēc noklusējuma. Limitus vari noteikt jebkurā mūsu klientu apkalpošanas centrā [https://www.luminor.lv/lv/musu-tikls], taču tie nevar pārsniegt Luminor noteiktos maksimālos.

Privātpersonām:
Kodu kalkulators Digipass Digipass270 – limits pēc noklusējuma / Luminor maksimālais limits:
Operācijas limits – 75 000 EUR / 1 500 000 EUR.
Dienas limits – 75 000 EUR / 1 500 000 EUR.
 
Uzņēmumiem:
Kodu kalkulators Digipass Digipass270 – limits pēc noklusējuma / bankas maksimālais limits:
Operācijas limits – 75 000 EUR / 1 500 000 EUR.
Dienas limits – 75 000 EUR / 1 500 000 EUR.
 
Dienas limita atlikums norāda summu, par kādu šodien vēl var nosūtīt maksājumus. Šajā aprēķinā netiek iekļauti sagatavotie, bet neapstiprinātie maksājumi, kā arī rīkojumi, kas nosūtīti mums kā iesniegums no internetbankas sadaļas  “Ziņojumi”.
 
Internetbankā uzstādītos maksājumu limitus un dienas limita atlikumu vari apskatīt sadaļā: “Uzstādījumi” -> “Internetbankas uzstādījumi” -> “Kontu un klientu uzstādījumi” -> “Maksājumu limiti”.