Tu vari izmantot Smart-ID, lai pieslēgtos Luminor|DNB internetbankai un mobilajai bankai, apstiprinātu maksājumus un piekļūtu trešo pušu e-pakalpojumu sniedzējiem, ja to ir iespējams izdarīt ar Luminor autentifikāciju.
Nē, jo pieslēgties internetbankai ar kodu karti vai GO3 kalkulatoru, kā arī apstiprināt karšu darījumus internetā ar vienreizējo SMS kodu varēji tikai līdz 10. septembra pusnaktij. Līdz tam brīdim attālināti varēji arī pats pieslēgt Smart-ID.
Sākot no 11. septembra, pieslēgt Smart-ID un iegādāties kodu kalkulatoru vari tikai kādā no klientu apkalpošanas centriem.
Ja tev ir eParaksts, Smart-ID vari pieslēgt pats. Ieskaties te un seko instrukcijām.
Izmaiņas ieviešam, ņemot vērā stingrākas Eiropas Savienības prasības attiecībā uz klientu digitālo autentifikāciju, lai pasargātu viņus no krāpšanas gadījumiem.
Tam būs nepieciešams kodu kalkulators, kuru vari iegādāties mūsu klientu apkalpošanas centros. Cena saskaņā ar cenrādi.
Digipass 270
Savu maksājuma karti joprojām vari izmantot, norēķinoties par pirkumiem tirdzniecības vietās, kā arī skaidras naudas izņemšanai bankomātos.
Savukārt šobrīd jauno kodu kalkulatoru Digipass 270 vari iegādāties tikai klātienē kādā no mūsu klientu apkalpošanas centriem.
Ja tev ir eParaksts, Smart-ID vari pieslēgt pats. Ieskaties te un seko instrukcijām.
Jā. Piemēram, vari iegādāties kodu kalkulatoru Digipass 270 un kā otru autentifikācijas veidu aktivizēt Smart-ID.
Sākt lietot Smart-ID - drošu, ērtu un ātru veidu, kā sevi identificēt tiešsaistē.
Pirmo reizi pieslēdzoties Smart-ID, tev būs nepieciešams kodu kalkulators. To vari iegādāties klientu apkalpošanas centros.
Ja tev ir eParaksts, Smart-ID vari pieslēgt pats. Ieskaties te un seko instrukcijām.
Tavs viedtālrunis tev vienmēr ir līdzi. Tas nozīmē, ka jebkurā diennakts laikā vari pieslēgties internetbankai un mobilajai bankai, veikt maksājumus un citas darbības tikai ar dažiem klikšķiem.
To ir vienkārši lietot. Viss, kas nepieciešams, ir izveidot divas paroles – vienu, lai pieslēgtos, un otru, lai veiktu maksājumus/ apstiprinātu darbības.
Tavi Internetbankas limiti paliks nemainīgi, kādi tie ir ar pašreizējo autentifikācijas rīku. Limiti ir pieejami šeit.
Ja tev nav viedtālruņa, tu vari iegādāties kodu kalkulatoru Digipass 270 jebkurā no mūsu klientu apkalpošanas centriem. Izsniegšanas izmaksas saskaņā ar cenrādi.
Smart-ID un kodu kalkulators Digipass 270 ir pieejams bērniem no 7 gadu vecuma.
Jā, jo pirmajā pieslēgšanās reizē tev būs nepieciešams apstiprināt autentifikāciju ar kodu kalkulatoru. To varēsi iegādāties klientu apkalpošanas centrā.
Ja tev ir eParaksts, Smart-ID vari pieslēgt pats. Ieskaties te un seko instrukcijām.
Smart-ID lietotne atbalsta ierīces, kas izmanto iOS un Android operētājsistēmas.
Tu vari saņemt Smart-ID ar Luminor autentifikācijas līdzekļiem, ja tev ir Latvijas iedzīvotāja personas kods – tu esi pilsonis, vai tev ir uzturēšanās atļauja.
Tev ir jāreģistrē Smart-ID ar Luminor izsniegto kodu kalkulatoru.
Tiklīdz būsi pieslēdzies Smart-ID lietotnē, tev lūgs izvēlēties divus PIN kodus: PIN1 un PIN2. Pēc konta reģistrēšanas varēsi izmantot Smart-ID.
Tev vajadzēs paturēt kodu kalkulatoru, tāpēc neizmet to. Pirmajā pieslēgšanās reizē ar Smart-ID sistēma tev lūgs apstiprināt savu identitāti ar Luminor izsniegtu kodu kalkulatoru. Arī gadījumā, ja tev vajadzēs atkārtoti reģistrēt Smart-ID (piemēram, ar citu ierīci), tev vajadzēs izmantot kodu kalkulatoru, lai pabeigtu reģistrāciju.
Jā, viedierīču skaits nav ierobežots. Tev tikai vajadzēs lejuplādēt un instalēt Smart-ID lietotni un reģistrēt jaunu Smart-ID kontu katrai viedierīcei.
Smart-ID lietotnes lejuplādēšana un lietošana ir bez maksas. Par Smart-ID darījumiem maksā uzņēmumi, kas ļauj tev izmantot savus e-darījumus saistībā ar pieslēgšanos un e-parakstu piešķiršanu.
Pievienojoties ar Smart-ID, tev vajadzēs ievadīt lietotāja ID, izvēlēties Smart-ID autentifikācijas metodi, uzsākt pieslēgšanās procesu, atvērt Smart-ID lietotni savā viedtālrunī un apstiprināt pieslēgšanos ar PIN1 kodu.
Ja tu izmanto Smart-ID pirmo reizi, tev vajadzēs aktivizēt Smart-ID savā internetbankas kontā. Tāpat tev vajadzēs apstiprināt pieslēgšanos pirmajā reizē ar citu Luminor izsniegtu autentifikācijas līdzekli – kodu kalkulatoru. Pēc veiksmīgas pieslēgšanās tev vairs nevajadzēs ievadīt apstiprinājumu nākamajā reizē – Smart-ID būs aktivizēts.
Tev vajadzēs ievadīt lietotāja ID, izvēlēties Smart-ID autentifikācijas metodi, uzsākt pievienošanos, atvērt Smart-ID lietotni savā viedtālrunī un apstiprināt pieslēgšanos ar savu PIN1 kodu. Pēc veiksmīgas PIN1 koda ievadīšanas pieslēgšanās būs pabeigta.
Tev vajadzēs apstiprināt pieslēgšanos ar papildu autentifikācijas metodi, kas ir tavā rīcībā, brīdī, kad izmantosi Smart-ID, lai pirmoreiz pieslēgtos Luminor internetbankā vai mobilajā bankā. Papildu solis ir vajadzīgs, lai apstiprinātu tavu identitāti tikai vienreiz, un vēlāk tu varētu izmantot Smart-ID bez papildu aktivizēšanas soļiem.
Izvēloties darījuma apstiprināšanu internetbankā, atver Smart-ID mobilo lietotni un ievadi PIN2 kodu. Pēc veiksmīgas koda ievadīšanas darījums būs apstiprināts.
Smart-ID izmanto divus dažādus PIN kodus:
Smart-ID lietotnei ir vajadzīgs interneta pieslēgums, lai savienotos ar e-pakalpojumu, tāpēc nepieciešams ieslēgt vai nu pieejamu mobilo interneta savienojumu, vai WiFi.
Datu apjoms, kas nepieciešams vienam Smart-ID darījumam, ir ļoti neliels, vidēji aptuveni 5kb.
Tev ir jāizdzēš savs Smart-ID konts. Lai to izdarītu:
Trīsreiz pēc kārtas ievadot nepareizu PIN kodu, Smart-ID būs bloķēts uz trim stundām.
Pēc trim stundām varēsi mēģināt vēlreiz. Ja atkal PIN kodu ievada nepareizi trīs reizes pēc kārtas, Smart-ID lietotne būs bloķēta uz 24 stundām.
Pēc 24 stundām vari mēģināt ievadīt PIN vēlreiz. Ja atkārtoti PIN kodu ievadīsi nepareizi trīsreiz pēc kārtas, konts būs bloķēts pavisam, un to nāksies izdzēst un veidot no jauna.
Neizdzēs Smart-ID lietotni vecajā telefonā. Lejupielādē Smart-ID lietotni jaunajā telefonā un reģistrē jaunu kontu. Apstiprini savu identifikāciju jaunā Smart-ID reģistrācijas gaitā ar savu pašreizējo Smart-ID, kas ir aktivizēts vecajā telefonā. Pirmo reizi pieslēdzoties savai jaunajai internetbankai ar Smart-ID, tev būs nepieciešams apstiprināt savu identitāti ar kodu no kodu kalkulatora DP260/270.
Ja turpmāk vairs neizmantosi savu veco telefonu, izdzēs veco Smart-ID sertifikātu Smart-ID pašapkalpošanās portālā vai zvanot uz Smart-ID klientu apkalpošanas centru (+371 6766 5001).
Smart-ID var izdzēst katrā ierīcē, kur tas ir reģistrēts. To iespējams izdarīt arī Smart-ID pašapkalpošanās portālā vai zvanot uz Smart-ID klientu apkalpošanas centru (+371 6766 5001).
Jā, Smart-ID ir drošs risinājums autentificēšanās un elektroniskā paraksta jomā. Tas ievēro vairākus drošības principus:
1) Informācija, ko zini tikai tu – tavi slepenie PIN1 un PIN2 kodi;
2) informācija, kas ir tikai tev - “privātās atslēgas” tavā mobilajā ierīcē, ko izmanto ikvienam Smart-ID darījumam.
Smart-ID kodi neglabājas tavā viedierīcē, un telefona pazaudēšana nenozīmē, ka kāds varētu piekļūt tavām parolēm.
Lai droši lietotu Smart-ID, ievēro šādus drošības noteikumus:
Šobrīd nav iespējams mainīt Smart-ID PIN kodus. Ja pastāv risks, ka kāds bez tevis varētu zināt tavus Smart-ID PIN kodus, izdzēs savu Smart-ID kontu un izveido jaunu, izmantojot citus PIN kodus.
Neatradi atbildi? Rezervē tikšanos klātienē