Smart-ID. Biežāk uzdotie jautājumi | Luminor


Vispārēja informācija par Smart-ID

Kur es varu izmantot Smart-ID?

Tu vari izmantot Smart-ID, lai pieslēgtos Luminor internetbankai, apstiprinātu maksājumus un piekļūtu trešo pušu e-pakalpojumu sniedzējiem, ja to ir iespējams izdarīt ar Luminor autentifikāciju.


Smart-ID priekšrocības

Man jau ir kodu karte. Kam man vajadzīgs Smart-ID?

Smart-ID ir vieglāk lietojama un drošāka autentifikācijas metode, nekā kodu kartes. Lai pieslēgtos, tev ir jāievada savs PIN1 kods. Lai apstiprinātu maksājumu, jāievada PIN2 kods. Tev nav jāievada kodi no kodu kartes un sms. Ar Smart-ID nav nekādas vajadzības nēsāt līdzi kodu karti – tas vienmēr atradīsies tavā mobilajā telefonā. Vienu un to pašu Smart-ID iespējams izmantot arī citām bankām, tāpēc tev nevajadzēs nēsāt līdzi dažādos autentifikācijas līdzekļus, jo vari izmantot tikai vienu Smart-ID, lai piekļūtu tām visām.

Smart-ID ir drošs autentifikācijas un e-paraksta risinājums. Tas ievēro vairākus drošības principus:
1) Informācija, ko zini tikai tu – tavi slepenie PIN1 un PIN2 kodi;
2) informācija, kas ir tikai tev - “privātās atslēgas” tavā mobilajā ierīcē, ko izmanto ikvienam Smart-ID darījumam. Smart-ID kodi neglabājas tavā viedierīcē, un telefona pazaudēšana nenozīmē, ka kāds varētu piekļūt tavām parolēm.


Smart-ID reģistrēšana

Kuras mobilās platformas atbalsta Smart-ID?

Smart-ID lietotne atbalsta ierīces, kas izmanto iOS un Android operētājsistēmas.

Kas var reģistrēt Smart-ID?

Tu vari saņemt Smart-ID ar Luminor autentifikācijas līdzekļiem, ja tev ir Latvijas iedzīvotāja personas kods - tu esi pilsonis vai tev ir uzturēšanās atļauja.

Es lejuplādēju un instalēju lietotni – ko darīt tālāk?

Tev ir jāreģistrē Smart-ID ar Luminor izsniegto kodu karti vai kodu kalkulatoru.

Tiklīdz būsi pieslēdzies Smart-ID lietotnē, tev lūgs izvēlēties divus PIN kodus: PIN1 un PIN2. Pēc konta reģistrēšanas varēsi izmantot Smart-ID.

Vai varu atteikties no kodu kalkulatora vai kodu kartes, kad būšu ticis pie Smart-ID?

Tev vajadzēs paturēt kodu karti un kodu kalkulatoru, tāpēc neizmet to. Pirmajā pieslēgšanās reizē ar Smart-ID sistēma tev lūgs apstiprināt savu identitāti ar Luminor izsniegtu kodu karti vai kodu kalkulatoru. Arī gadījumā, ja tev vajadzēs atkārtoti reģistrēt Smart-ID (piemēram, ar citu ierīci), tev vajadzēs izmantot kodu karti vai kodu kalkulatoru, lai pabeigtu reģistrāciju.

Vai man var būt vairāki Smart-ID konti vairākās viedierīcēs?

Jā, viedierīču skaits nav ierobežots. Tev tikai vajadzēs lejuplādēt un instalēt Smart-ID lietotni un reģistrēt jaunu Smart-ID kontu katrai viedierīcei.


Smart-ID lietošana

Cik maksā Smart-ID lietošana?

Smart-ID lietotnes lejuplādēšana un lietošana ir bez maksas. Par Smart-ID darījumiem maksā uzņēmumi, kas ļauj tev izmantot savus e-darījumus saistībā ar pieslēgšanos un e-parakstu piešķiršanu.

Kā pirmoreiz pieslēgties ar Smart-ID?

Pievienojoties ar Smart-ID, tev vajadzēs ievadīt lietotāja ID, izvēlēties Smart-ID autentifikācijas metodi, uzsākt pieslēgšanās procesu, atvērt Smart-ID lietotni savā viedtālrunī un apstiprināt pieslēgšanos ar PIN1 kodu.

Ja tu izmanto Smart-ID pirmo reizi, tev vajadzēs aktivizēt Smart-ID savā internetbankas kontā. Tāpat tev vajadzēs apstiprināt pieslēgšanos pirmajā reizē ar citu Luminor izsniegtu autentifikācijas līdzekli – kodu karti vai kodu kalkulatoru. Pēc veiksmīgas pieslēgšanās tev vairs nevajadzēs ievadīt apstiprinājumu nākamajā reizē – Smart-ID būs aktivizēts.

Kā pieslēgties internetbankai ar Smart-ID?

Tev vajadzēs ievadīt lietotāja ID, izvēlēties Smart-ID autentifikācijas metodi, uzsākt pievienošanos, atvērt Smart-ID lietotni savā viedtālrunī un apstiprināt pieslēgšanos ar savu PIN1 kodu. Pēc veiksmīgas PIN1 koda ievadīšanas pieslēgšanās būs pabeigta.

Kāpēc man jāaktivizē Smart-ID pieslēgšanās laikā?

Tev vajadzēs apstiprināt pieslēgšanos ar papildu autentifikācijas metodi, kas ir tavā rīcībā, brīdī, kad izmantosi Smart-ID, lai pirmoreiz pieslēgtos Luminor internetbankā vai mobilajā bankā. Papildu solis ir vajadzīgs, lai apstiprinātu tavu identitāti tikai vienreiz, un vēlāk tu varētu izmantot Smart-ID bez papildu aktivizēšanas soļiem.

Kā apstiprināt darījumu internetbankā?

Izvēloties darījuma apstiprināšanu internetbankā, atver Smart-ID mobilo lietotni un ievadi PIN2 kodu. Pēc veiksmīgas koda ievadīšanas darījums būs apstiprināts.

Kāpēc vajadzīgi 2 PIN kodi, lai lietotu Smart-ID?

Smart-ID izmanto divus dažādus PIN kodus:

  • PIN1 izmanto, lai piekļūtu e-pakalpojumiem un saviem kontiem, piemēram, bankas kontam;
  • PIN2 ir vajadzīgs, lai elektroniski parakstītu savus darījumus, piemēram, pabeigtu bankas darījumu vai parakstītu dokumentu.

Vai man ir vajadzīgs interneta pieslēgums, lai izmantotu Smart-ID?

Smart-ID lietotnei ir vajadzīgs interneta pieslēgums, lai savienotos ar e-pakalpojumu, tāpēc nepieciešams ieslēgt vai nu pieejamu mobilo interneta savienojumu, vai WiFi.

Cik lielu datu apjomu izmantot Smart-ID?

Datu apjoms, kas nepieciešams vienam Smart-ID darījumam, ir ļoti neliels, vidēji aptuveni 5kb.


Palīdzība (pazaudēts telefons, telefona maiņa, drošība u.c.)

Mans telefons ir nozagts vai pazaudēts – ko man iesākt?

Tev ir jāizdzēš savs Smart-ID konts. Lai to izdarītu:

  • Sazinies ar Smart-ID klientu apkalpošanas dienestu (pa telefonu +371 6766 5001) un lūdz izdzēst savu kontu, vai
  • Dodies uz Smart-ID pašapkalpošanās portālu un izdzēs savu kontu. Portālam vari pievienoties ar Latvijas iedzīvotāja identifikācijas karti. Ja tev ir dažādi aktīvi Smart-ID konti dažādās viedierīcēs, vai pieslēgties pašapkalpošanās portālam, izmantojot citu Smart-ID ierīci.
  • Izveido jaunu Smart-ID kontu jaunajā ierīcē, izmantojot Luminor izsniegtos autentifikācijas līdzekļus (kodu karti / kodu kalkulatoru).

Esmu aizmirsis PIN kodus

Trīsreiz pēc kārtas ievadot nepareizu PIN kodu, Smart-ID būs bloķēts uz trim stundām.

Pēc trim stundām varēsi mēģināt vēlreiz. Ja atkal PIN kodu ievada nepareizi trīs reizes pēc kārtas, Smart-ID lietotne būs bloķēta uz 24 stundām.

Pēc 24 stundām vari mēģināt ievadīt PIN vēlreiz. Ja atkārtoti PIN kodu ievadīsi nepareizi trīsreiz pēc kārtas, konts būs bloķēts pavisam, un to nāksies izdzēst un veidot no jauna.

Esmu nopircis jaunu telefonu. Kā pārvietot Smart-ID?

Neizdzēs Smart-ID lietotni vecajā telefonā. Lejupielādē Smart-ID lietotni jaunajā telefonā un reģistrē jaunu kontu. Apstiprini savu identifikāciju jaunā Smart-ID reģistrācijas gaitā ar savu pašreizējo Smart-ID, kas ir aktivizēts vecajā telefonā.

Ja turpmāk vairs neizmantosi savu veco telefonu, izdzēs veco Smart-ID sertifikātu Smart-ID pašapkalpošanās portālā vai zvanot uz Smart-ID klientu apkalpošanas centru (+371 6766 5001).

Kā slēgt Smart-ID kontu?

Smart-ID var izdzēst katrā ierīcē, kur tas ir reģistrēts. To iespējams izdarīt arī Smart-ID pašapkalpošanās portālā vai zvanot uz Smart-ID klientu apkalpošanas centru (+371 6766 5001).

Vai Smart-ID lietošana ir droša?

Jā, Smart-ID ir drošs risinājums autentificēšanās un elektroniskā paraksta jomā. Tas ievēro vairākus drošības principus:
1) Informācija, ko zini tikai tu – tavi slepenie PIN1 un PIN2 kodi;
2) informācija, kas ir tikai tev - “privātās atslēgas” tavā mobilajā ierīcē, ko izmanto ikvienam Smart-ID darījumam.

Smart-ID kodi neglabājas tavā viedierīcē, un telefona pazaudēšana nenozīmē, ka kāds varētu piekļūt tavām parolēm.

Lai droši lietotu Smart-ID, ievēro šādus drošības noteikumus:

  • Nekad neatklāj nevienam savus PIN1 un PIN2 kodus;
  • Vienmēr pārbaudi, lai ikviena Smart-ID darījuma ierosinātājs būtu tu;
  • Pārbaudi, vai apstiprinājuma kods, kas parādās Smart-ID lietotnē, atbilst tam, kas parādās e-pakalpojumā;
  • Sargā savu viedierīci, izmanto ekrāna aizslēgu un ievēro citus drošas lietošanas noteikumus.

Baidos, ka kāds varētu uzzināt manus Smart-ID PIN kodus. Kā iespējams mainīt PIN kodus?

Šobrīd nav iespējams mainīt Smart-ID PIN kodus. Ja pastāv risks, ka kāds bez tevis varētu zināt tavus Smart-ID PIN kodus, izdzēs savu Smart-ID kontu un izveido jaunu, izmantojot citus PIN kodus.