Kartes

Kā aktivizēt karti?

  • Saņemta pa pastu: saņemtu karti pa pastu var aktivizēt tikai internetbankas pilnās versijas sadaļā Konti un kartes -> Manas kartes. Pa pastu saņemtu karti ir nepieciešams aktivizēt 90 dienu laikā. Pretējā gadījumā aktivizācijas poga no internetbankas tiks dzēsta, savukārt, neizsniegtā karte klientu apkalpošanas centrā tiks iznīcināta.
  • Saņemta klientu apkalpošanas centrā: ja saņēmi maksājumu karti mūsu klientu apkalpošanas centrā, vari sākt izmantot to uzreiz.

Ko nozīmē rezervēta summa?

Rezervētās summas ir veiktie karšu darījumi, kuri jau ir noņemti no pieejamā atlikuma, bet vēl nav iegrāmatoti/ redzami konta izraksta sistēmā. Reālais atlikums kontā ir tas, kurš redzams pie uzraksta „Pieejamais atlikums”. 

Pēc uzklikšķināšanas uz summas, parādīsies informācija par rezervētajiem darījumiem.

Kā palielināt kredītkartes limitu?

Kartēm, kuras vairs netiek izsniegtas (informāciju par šiem produktiem atradīsi cenrādī), kredītlimitu palielināt nevar. Ja vēlies esošai kartei palielināt limitu, piesakies kredītlimitam internetbankas sadaļā Konti un kartes → Manas kartes, aizpildot “Luminor Black kartes ar kredītlimitu” pieteikumu.

Kādas ir Luminor Black kredītkartes priekšrocības?

Par Luminor Black kartes priekšrocībām uzzini šeit

Kā darbojas Apdrošināšana, kas nāk kopā ar kredītkarti? Ko darīt ja iestājies apdrošināšanas gadījums?

Uzzini vairāk par Ceļojumu apdrošināšanu un ko darīt, ja iestājies apdrošināšanas gadījums šeit

Kāds ir manas jaunās kartes PIN kods?

Ja tavai kartei ir beidzies derīguma termiņš un tu esi saņēmis automātiski atjaunotu jaunu karti, PIN kods nemainās – tas ir tāds pats, kā tavai iepriekšējai kartei.

Citos gadījumos, kad izsniegta jauna karte, PIN kodu redzēsi brīdī, kad aktivizēsi karti. To vari izdarīt internetbankas pilnajā versijā – dodies uz sadaļu Konti un kartes → Manas kartes, atrodi karti, kuru vēlies aktivizēt. Tālāk spied pogu “Aktivizēt un iegūt PIN”. Seko norādījumiem, kas parādīsies ekrānā uzlecošajā logā.

Ko darīt, ja esmu aizmirsis kartes PIN kodu?

Kartes PIN koda atgādinājumu bez komisijas maksas vari pieteikt internetbankas pilnās versijas sadaļā Konti un Kartes → Manas kartes, nospiežot pogu “Atjaunot PIN”.

PIN koda atgādinājumu varēsi apskatīt savā internetbankā:

  • darba dienā pēc pulksten 16.00, ja pieteikums iesūtīsi līdz 13.00;
  • nākamajā darba dienā pēc pulksten 16.00, ja pieteikums iesūtīts pēc 13.00.

Kāpēc bankomāts neatgriež manu karti?

Ja bankomātā trīs reizes pēc kārtas ievada nepareizu kartes PIN kodu, bankomāts karti aiztur. Līdz ar to tev ir jāpasūta jauna karte. Dodies uz internetbankas pilnās versijas sadaļu Konti un kartes → Manas kartes. Tālāk spied pogu “Aizvietot karti”.

Kāds ir norēķinu kartes limits pirkumiem un skaidras naudas izņemšanai?

Visām VISA kartēm limits pirkumiem diennaktī ir 5000 € un skaidras naudas izņemšanai diennaktī ir 5000 € (vai ekvivalents citā valūtā) un limits skaidras naudas izņemšanai 30 dienu periodā 20 000 € (vai ekvivalents citā valūtā).

Drošības apsvērumu dēļ limits skaidras naudas izņemšanai no bankomātiem, kas aprīkoti tikai ar magnētiskas joslas nolasīšanas tehnoloģiju, ir 350 € diennaktī.

Limits skaidras naudas izņemšanai pie tirgotāja (pie nosacījuma, ja tirgotājs šo pakalpojumu nodrošina) vienā pirkuma reizē – 100 €.

Kā man rīkoties, ja kartei tuvojas derīguma termiņa beigas?

Tavu karti atjaunosim automātiski, ja pēdējo trīs mēnešu laikā to esi izmantojis norēķiniem, un tai ir atzīme par atjaunošanu. To vari pārbaudīt internetbankas sadaļā Konti un kartes → Manas kartes → Kartes atjaunošana.

Vismaz mēnesi pirms kartes derīguma termiņa beigām iesakām pārliecināties, vai ir norādīta pareizā kartes piegādes adrese internetbankas sadaļā Konti un kartes → Manas kartes.

Atjaunoto karti izgatavosim līdz mēneša 15. datumam un nosūtīsim uz Tevis izvēlēto piegādes vietu.

Kartes piegādes izmaksas:

  • pa pastu Latvijas teritorijā – bez maksas;
  • pa pastu uz ārzemēm – 10 €;
  • klientu apkalpošanas centrā – 10 €;
Kartes atjaunošanas gadījumā kartei saglabājas iepriekšējās kartes PIN kods.

Kā rīkoties situācijā, ja ar manu karti kāds ir veicis pirkumu, par ko neesmu informēts? Vai arī, ja pirkumu atpazīstu, tomēr preci vai pakalpojumu neesmu saņēmis?

Konstatējot krāpniecisku darījumu, nekavējoties bloķē maksājumu karti internetbankā vai zvani mums +371 67 17 1880.

Pēc tam piesaki reklamāciju:

  • Internetbankas sadaļā Ziņojumi → Jauns iesniegums → Iesniegums no parauga → Pretenzija par kartes darījumu → Reklamācija,
  • vai klātienē klientu apkalpošanas centrā.
Gadījumā, ja internetbanka nav pieejama, zvani uz mūsu informatīvo tālruni +371 67 17 1880 (maksa atkarīga no tava operatora noteiktajiem tarifiem). 

Ko darīt, ja man neizdodas veikt pirkumus internetā?

Internetbankas sadaļā Konti un kartes → Manas kartes → Pirkumi internetā (Atļaut/Neatļaut) pārbaudi, vai funkcija norēķinu veikšanai internetā ir aktivizēta.

Tāpat pārliecinies, vai tavā kontā ir pietiekami daudz līdzekļu darījuma veikšanai.

Ja konta atlikums ir pietiekams un pirkumi internetā ir atļauti, sazinies ar mums pa informatīvo tālruni  +371 67 17 1880, lai precizētu atteikuma iemeslu.

Kāda ir komisijas maksa par pirkumiem ar karti, ja darījumu ar karti veicu valūtā, kas atšķiras no kartes konta valūtas?

Šādiem darījumiem piemēro uzcenojumu 3% apmērā, un to pieskaita valūtas maiņas kursam, brīdī, kad darījums tiek grāmatots (parādās konta izrakstā).

Ņem vērā, ka valūtas maiņa notiek saskaņā ar valūtas maiņas kursu, kas ir spēkā brīdī, kad finanšu pakalpojumu sniedzējs veic darījuma apstrādi.

Kāda ir komisijas maksa par skaidras naudas darījumiem ar Visa Debit karti?

Skaidras naudas izņemšana ar Visa Debit karti:

  • Luminor bankomātos Latvijā, Lietuvā un Igaunijā līdz 600 EUR kalendārā mēneša laikā - bez komisijas maksas, savukārt no summas, kas pārsniedz 600 EUR, ietur komisijas maksu 0,2% apmērā.
  • citā bankā, citas bankas bankomātos – 2% no darījuma summas, min. 3,50 EUR/ 4,00 USD (ja darījuma valūta atšķiras no kartes konta valūta).
Skaidras naudas iemaksa savos kontos Luminor bankomātos Latvijā ar karti līdz 2000 EUR kalendārā mēneša laikā ir bez komisijas maksas. Savukārt no summas, kas pārsniedz 2000 EUR, ietur komisijas maksu 0,2% apmērā.

Kā es varu pieslēgt/atslēgt SMS paziņojumus par darījumiem kartes kontā?

Dodies uz internetbankas sadaļu Konti un kartes → Manas kartes → SMS ziņojumi → Pārskatīt/Mainīt. Atverot šo sadaļu, tu vari izvēlēties piemērotāko SMS uzstādījumu veidu.

Ja karte ir iekļauta kādā no Pakalpojumu komplektiem, tad SMS pakalpojums ir bezmaksas. Citos gadījumos, saskaņā ar cenrādi.


Bezkontakta tehnoloģija

Bezkontakta tehnoloģija (bezkontakta norēķini) — ko tas nozīmē?

Bezkontakta tehnoloģija ļauj ātri un vienkārši norēķināties par precēm līdz 50 € apmērā, neievadot PIN kodu.

Bezkontakta kartē ir iebūvēta antena, kas maksājuma brīdī pārraida darījuma informāciju uz termināli pārdošanas punktā (turpmāk — POS termināls) un no tā. Lai veiktu darījumu, ir tikai īslaicīgi jāpieliek bezkontakta karte POS terminālim.

Kādi ir bezkontakta karšu lietošanas ieguvumi?

Visas Luminor izsniegtās maksājumu kartes ir ar bezkontakta norēķinu funkciju.

Bezkontakta norēķini šobrīd ir visātrākais un vienkāršākais norēķinu veids.

Nav jāraizējas par skaidro naudu kabatā, lai veiktu nelielus pirkumus.

Tāpat nav jāievada PIN kods, ja pirkuma summa nepārsniedz 50 € (dažos gadījumos drošības un kartes autorizācijas apsvērumu dēļ tev būs jāievada PIN kods, lai pārliecinātos, ka vēl arvien lieto savu karti).

Kā varu uzzināt, vai ar manu karti var veikt bezkontakta maksājumus?

Uz visām bezkontakta maksājumu kartēm ir šāda ikona .


Bezkontakta norēķini

Vai es varēšu veikt bezkontakta maksājumus uzreiz pēc kartes saņemšanas?

Nē. Vispirms tev būs jāveic standarta maksājums, ievietojot karti POS terminālī un ievadot PIN kodu vai izņemot skaidru naudu no Luminor bankomāta.

Kā man rīkoties ar bezkontakta karti?

  • Atrodi POS termināli ar “bezkontakta” ikonu.
  • Norēķinies par precēm, kuru vērtība nepārsniedz 50 €.
  • Īsu brīdi pietuvini karti POS terminālim.
  • Maksājums būs apstiprināts, tiklīdz parādīsies zaļā gaisma un izdzirdēsi pīkstienu. Papildu drošībai tev laiku pa laikam būs jāievada PIN kods.

Kā zināšu, vai veikalā pieņem bezkontakta maksājumus?

Tu vari izmantot bezkontakta karti jebkurā pārdošanas punktā, kurā ir attēlota šāda ikona

Kur es varu izmantot bezkontakta karti?

Tu vari izmantot bezkontakta karti pārdošanas punktos, kuros ir attēlota šāda ikona .

Vai es varu izmantot bezkontakta tehnoloģiju, lai izņemtu naudu no bankomāta?

Diemžēl nē. Naudas izņemšana no bankomātiem nav iespējama ar bezkontakta tehnoloģijām.

Kā varu zināt, ka maksājums ir izpildīts?

POS terminālis signalizē, ka maksājums ir izpildīts ar zaļu gaismiņu un pīkstienu.

Vai es saņemšu POS termināļa izdruku, lai pārbaudītu maksājumu?

Bezkontakta maksājumus veic par nelielām summām, cik ātri un ērti vien iespējams. Kasieris Tev izsniegs POS termināļa izdruku, lai pārbaudītu bezkontakta maksājuma darījumu.

Vai es varu izmantot bezkontakta karti ārzemēs?

Jā, bezkontakta karti vari izmantot gan ārzemēs, gan Latvijā bezkontakta maksājumus pieņem vietās, kurās ir parādīta šāda ikona .

Kā pieslēgt / atslēgt bezkontakta funkciju?

Vari atspējot savas kartes bezkontakta funkciju internetbankas sadaļā Konti un kartes → Manas kartes, izvēlies Bezkontakta maksājumi  un uzklikšķini uz izvēles “Atslēgt bezkontakta maksājumus”. Lai sekmīgi apstrādātu pieteikumu, tev ir jāveic maksājums, novietojot karti uz POS termināļa un ievadot PIN kodu (vai izņemot naudu Luminor no bankomāta).

Līdzīgi jārīkojas, ja vēlies iespējot savas kartes bezkontakta funkciju.

Vai bezkontakta tehnoloģija ir droša?

Jā, tā ir droša. Bezkontakta tehnoloģija ir balstīta uz mikroshēmu (kartes čipu) un PIN kodu, tāpēc vari būt drošs, veicot norēķinus. Viena maksājuma ierobežojums ir 50 €, un laiku pa laikam tev pieprasīs ievadīt PIN kodu, lai pārliecinātos, ka esi kartes likumīgais turētājs. Ja karte ir nozaudēta vai nozagta, tu esi aizsargāts pret krāpniecības radītiem zaudējumiem. Ja karte ir nozaudēta vai nozagta, nekavējoties zvani mums jebkurā diennakts laikā pa tālruni +371 67 17 1880.

Vai ir iespējams nejauši veikt maksājumu, vienkārši paejot garām POS terminālim?

Nē, tas nav iespējams. Pirkuma brīdī kasierim ir jāievada summa POS terminālī, un tikai tad tev lūgs uzrādīt bezkontakta karti un pietuvināt to pie termināļa vairākas sekundes.

Vai ir kaut vismazākā iespēja, ka viens maksājums tiks veikts divreiz?

Nē, tas nav iespējams. Bezkontakta POS termināļi vienlaicīgi var apstrādāt tikai vienu maksājumu. Papildu drošības līdzeklis: maksājumam ir jābūt pabeigtam vai noraidīta, pirms var veikt nākamo.

Kāpēc man nepieprasa ievadīt kartes PIN kodu?

Lai veiktu bezkontakta maksājumus tikpat ērti un vienkārši kā skaidras naudas norēķinus, komersanti, kas pieņem bezkontakta maksājumus, nepieprasa ievadīt PIN kodu pirkumiem zem 50 €.

Ja karte ir nozaudēta vai nozagta, vai to var atkārtoti izmantot cita persona?

Ja kāds veic vairākus bezkontakta maksājumus pēc kārtas, tiks pieprasīts ievadīt PIN kodu, lai pārbaudītu kartes turētāja identitāti. Bezkontakta maksājumu maksimālā summa ir 50 €, un šajā 50 € summā ir iespējams veikt vienu vai vairākus maksājumus. Ja pirkuma summa pārsniedz 50 €, PIN kods ir jāievada obligāti vai karte jāievieto POS terminālī. Ja karte ir nozaudēta vai nozagta, lūdzu, informē banku, tiklīdz tas ir iespējams, lai varam bloķēt vai nomainīt tavu karti.

Kā man rīkoties, ja karte ir nozaudēta vai nozagta?

Ja karte ir nozaudēta vai nozagta, lūdzu, informē banku, tiklīdz tas ir iespējams, zvanot pa tālruni +371 67 17 1880.

Neatradi atbildi? Rezervē tikšanos klātienē